Архив

Как BMW ще разшири гамата от електромобили

Версиите на серия 7 и 5 на батерия ще се появят през следващите 2 години

Водещият електрически SUV на BMW, iX, ще пристигне в дилърите през есента.

Водещият електрически SUV на BMW, iX, ще пристигне в дилърите през есента.

BMW Group ще пусне четири изцяло електрически автомобила през следващите две години, тъй като автомобилният производител ускорява преминаването си към електрифицирани модели.

„Ние сме изцяло ангажирани с електрическите автомобили навсякъде, където използването на превозни средства с електрическо задвижване от батерии има смисъл и е възможно, защото условията са подходящи“, каза главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипсе.

Следващата година ще пристигнат с  батерии версиите на 7-та серия от по-висок премиум клас и компактен SUV X1.

Електрическите версии на 5-Series голям премиум седан и компактен SUV Mini Countryman ще пристигнат през 2023 г.

„До 2023 г. ще предложим на нашите клиенти поне една BEV опция в почти всички наши сегменти превозни средства и през следващите 10 години се стремим да пуснем на пазара общо около 10 милиона изцяло електрически превозни средства“, каза Зипсе пред анализатори за повикване на приходите на 3 август.

Изцяло електрическите серии 7 и 5 ще бъдат произвеждани в завода на BMW в Динголфинг, Германия.

Фабриката също така изгражда iX, водещия електрически SUV на BMW, който ще пристигне в дилърите през есента, с електрическия седан i4, който се произвежда в завода на автомобилния производител в Мюнхен.

Изцяло електрическите версии на X1 и Mini Countryman също ще бъдат произвеждани в Германия, заедно с версията на двигателя с вътрешно горене-X1 в Регенсбург и Mini Countryman в Лайпциг.

Автомобилите на BMW Group, задвижвани от батерии, понастоящем включват компактния хечбек i3, произвеждан в Лайпциг и китайския SUV iX3, и хечбека Mini Electric, строен във фабриката на Mini в Оксфорд, Англия.

BMW също ще пусне електрическия седан i4 по -късно тази година.

IX ще дебютира новата операционна система 8 на BMW, която според компанията е предназначена за 5G свързаност.

Системата има ново поколение дисплеи, контроли и софтуер и след iX ще бъде разпространена широко във всички останали модели, каза Зипсе.

През 2025 г. BMW ще представи първия си модел на новата платформа Neue Klasse (нов клас), която е проектирана да бъде предимно изцяло електрическа, но може да побере и дизелови или бензинови двигатели, включително хибриди с добавка.

„Нашата нова архитектура на превозното средство е безкомпромисно електрическа, независимо дали се захранва от батерията или с водород“, каза Зипсе.

Изключително гъвкавата  платформа е проектирана да позволява по-аеродинамичен дизайн с различни пропорции и по -просторен интериор. Той ще се използва за всички нови модели от гамата на групата, от BMW до Rolls-Royces, започвайки от 2025 г.

„Neue Klasse се предлага с нова IT и софтуерна архитектура, както и с новоразработено високомощно електрическо задвижване и генериране на батерии“, каза Зипсе.

BMW очаква продажбите на неговите напълно електрически модели да нарасне средно с над 50 процента годишно средно до 2025 г., повече от десет пъти над стойността за 2020 г.

До края на 2025 г. компанията очаква да достави на клиентите около 2 милиона изцяло електрически превозни средства, с дял от най-малко 25 процента от общите продажби до 2025 г., като се повиши до 10 милиона и поне половината от световните доставки до 2030 г.