Архив

GAZ Group представи електрически автобуси на водородно гориво

Водородните автобуси могат да изминат 350 км след пълно зареждане

GAZ Citymax

GAZ Citymax

GAZ Group представи електрически автобуси с водородни горивни клетки (водородни автобуси). Два модела градски водородни автобуси ще се използват в различни пътнически маршрути. Големият клас Citymax Hydrogen и малкият клас Gazelle City.

Основното предимство на водородните автобуси пред електрическите без горивни клетки е увеличеният резерв на мощност. Водородните автобуси могат да изминат 350 км след пълно зареждане, което би покрило дори най -дългите градски маршрути.

Автобусите са оборудвани с водородни горивни клетки, системи за доставка и съхранение на водород, тягови батерии и електрически двигатели. Превозното средство се захранва с водород, който влиза в горивната клетка, за да взаимодейства с кислорода за генериране на електричество. Електрическите батерии функционират като бордов източник на електричество, чието търсене зависи от условията на шофиране на автомобила. Водородната електроцентрала може едновременно да захранва електрическото задвижване на колелата и да зарежда тяговата батерия. Възможността за допълнително зареждане от електрическата мрежа при липса на зареждане с водород по време на пътуване е друго предимство на водните автобуси, разработени от GAZ Group.

Големият клас Citymax Hydrogen автобуси са разработени на платформата на електрически автобуси GAZ, чието масово производство се осъществява в Ликинския автобусен завод – Liaz. Градските автобуси с нисък под Citymax Hydrogen са проектирани да превозват 85 пътници.

Водородните автобуси Gazelle City, от друга страна, са разработени на базата на автобуси от малък клас, чието серийно производство се извършва в автомобилния завод в Горки. Превозните средства са с товароподемност 22 пътници.