MAN обявява бъдеща стратегия за електрификация „NewMAN“
Ще се концентрира върху технологии с нулеви емисии с акцент върху батерията и водорода
В бъдеще MAN Truck & Bus ще се фокусира предимно върху областите на електромобилността, автономните превозни средства и цифровите решения. Това са крайъгълните камъни на нова стратегия, наречена „NewMAN“, която производителят на търговски превозни средства от Мюнхен, част от Traton Group, сега представи.
Най -важната новина за продукта в хода на представянето на стратегията е, че електрическият автобус Lion’s City E на MAN вече се предлага с две опции за батерии. В допълнение към познатата конфигурация за обхват от 200 до 270 километра, в бъдеще ще има втори вариант, наречен „Максимален обхват“ за „по -високи дневни диапазони“. Базираната в Мюнхен компания не е по-конкретна за това в своето съобщение. MAN представи серийната версия на Lion’s City Electric през октомври 2019 г. и започна серийно производство в края на 2020 г. в полския завод MAN в Стараховице.
Като втора продуктова новина, MAN посочва, че нов модел, Lion’s Intercity LE, ще влезе в производство в началото на 2022 г. От 2023 г. автобусът, който като автобус с ниско влизане също ще бъде подходящ за междуградски пътувания, също има хибридна версия. Новата серия от модели ще замени три съществуващи модела автобуси, казва MAN.
Що се отнася до технологиите, MAN обявява намерението си да се концентрира върху технологии с нулеви емисии с акцент върху батерията и водорода. Развитието на автономни превозни средства и създаването на дигитално продуктово портфолио за използване на нов бизнес потенциал също са част от стратегическия план.
Базираната в Мюнхен компания не навлиза в подробности. Вместо това те предпочитат да подчертаят съществуващия си набор от услуги, като например „цялостната концепция за eMobility“, състояща се от консултации и персонализирани решения за мобилност.
Компанията казва, че в момента е преструктурирала услугите около „MAN eManager“, така че мениджърите на автопарка да могат оптимално да управляват своите електрически превозни средства. Инструменти от облачна платформа от компанията майка Traton се използват за наблюдение и контрол на батерията, стайната температура и много други компоненти на автомобила от разстояние.
MAN също така обявява допълнителни асистиращи системи от 2022 г. Те включват електронно подпомагана система за управление („MAN ComfortSteering“) и система за подпомагане при връщане в лентата на движение.
„Нашата цел е да определим курса за бъдещето с конкурентни структури, ултрамодерни, чисти превозни средства, иновативни системи за помощ и безопасност, да не говорим за сложни услуги, които улесняват максимално нашите клиенти да приемат електронната мобилност“ казва Руди Кухта, Главен бизнес отдел Автобус в MAN Truck & Bus. „Ние тръгнахме по път, който със сигурност е предизвикателство на моменти. Независимо от това, ние ще продължим да го преследваме решително, да се съсредоточим върху нашите клиенти и въпроса за устойчивостта в още по -голяма степен и да надграждаме нашите силни страни. Този подход ще ни позволи да играем решаваща роля за оформянето на мобилността на утрешния ден.“
Изпълнителният директор Андреас Тостман добавя, че MAN е в отлична форма с автобусите си, въпреки предизвикателните времена. „Ние сме напълно наясно, че трябва да поставяме бъдещето на преден план в това, което правим по всяко време, за да останем актуални. В крайна сметка мегатрендовете на мобилност с нулеви емисии, дигитализация и автоматизация променят лицето на света, който познаваме с бързи темпове.“