Архив

Как си писах с Шон Конъри

Известно време, когато беше и с няколко години по-млад – преди да почине, си писахме във Facebook с Шон Конъри7b9bb27ec581575eb642c2bd38ce4318-1531823799-aston1 изпълнител на Бонд и други роли.

Дори му станах интересен, защото се оказа, че той е идвал и в България и сподели, че Стара Загора много му харесала…

Писахме си и за автомобили. Сподели, че най-много му харесал неговия Aston Martine във филмите за Бонд, за който и аз писах в сайта си…Дори пуснах снимка от един от филмите.

Ето какво писа през август standartnews.com:

„Шефът на световната компания за реставрация на ретроавтомобили  Art Recovery International Кристофър Маринело намери откраднатия автомобил Aston Martin от филми на Джеймс Бонд, пише Дейли мейл.

Преди 24 години легендарната кола изчезна от авиационнен хангар във Флорида.

Моделът й е Aston Martin DB5, пуснат през 1964 година и именно този модел бе заснет както в „Операция Мълния“, така и в „Голдфингър“ . Там в ролята на агент 007 бе Шон Конъри.“

Първата и най-признатата в киното кола на Джеймс Бонд

Автомобилът е от Class Grand Tourer – купе са 2 врати тип 2+2, 2 врати кабриолет (123 броя) и 2-врати шутинг брейк (13). Производстведени са  1023 бройки общо през периода 1963-1965 г. Двигателят е 3995 куб.см. Tadek Marek I6.

Aston_Martin-DB5_1963_1280x960_wallpaper_04Моделът е проектиран от италианския каросеростроител Carrozzeria Touring Superleggera. Той е еволюция на финалната серия на DB4. Серията DB е кръстена в чест на Дейвид Браун (собственик на Aston Martin през 1947-1972 г.). DB5 е известен с това, че е първата и най-признатата в киното кола на Джеймс Бонд, която първо се появява в „Голдфингър“ (1964 г.).

Стандартното оборудване на DB5 включва накланящи се места, вълнени килими, електрически прозорци, хромирани стоманени колела, маслен радиатор, каросерия от магнезиева сплав, пълна кожена тапицерия в кабината и дори има пожарогасител. А на разположение е тристепенна Borg-Warner DG автоматична скоростна кутия, като оригиналът е с четиристепенна, ръчна (с опция ускоряваща) в стандартния пакет, но скоро подменена със ZF петстепенна. Автоматичната опция след това се сменя с Borg-Warner Model 8 малко преди DB6 да замени DB5.

Мощността на двигателя е 282 к. с. при 5500 об./мин. Въртящият момент е 390 Нм при 3850 об./мин. Теглото е 1502кг , макс. скорост – 230 км в час, а ускорението до 97 км в час става за 8 сек.