Архив

Ще влезе ли Volkswagen във F1?

Mercedes е отворен за компромис с двигателя, който би помогнал на VW да влезе във F1

Спортът се надява да привлече повече производители на двигатели

Mercedes F1 Хамилтън Луис Хамилтън по време на тренировка за италианската F1 надпревара.

Mercedes F1 Хамилтън
Луис Хамилтън по време на тренировка за италианската F1 надпревара.

Reuters

Mercedes-Benz е отворен за компромис с бъдещите правила за двигателите на Формула 1, за да улесни влизането на Volkswagen Group в спорта, заяви пред репортери ръководителят на автоспорта и шефът на отбора на F1 Тото Волф на Гран при на Италия.

Спортът трябва да въведе нова формула на двигателя от 2025 г. и производителите обсъждат как да направят силовите агрегати по-прости, по-евтини и по-устойчиви.

VW Group, чиито марки включват Porsche и Audi, присъства на срещите на производителите на двигатели, като заинтересована страна, като последната се проведе неотдавна.

Волф каза, че Mercedes ще бъде готов да се отърве от елемента MGU-H (Моторно генераторно отопление), като новите правила вероятно ще бъдат отложени до 2026 г.

Настоящите турбо хибридни силови агрегати V-6 имат два моторни генератора, а другият е MGU-K, който възстановява и доставя кинетична енергия от спирането. MGU-H възстановява и съхранява енергия от или към турбокомпресора.

„MGU-H ще отпадне, ако успеем да намерим подравняване на много други точки“, каза Волф.

„Мисля, че това е компромис. Не мога да говоря за никой друг, но в Mercedes сме готови … за да улесним влизането на групата на Volkswagen. Но има няколко други теми, по които трябва да се намери компромис“, добави той. „Ако не може да се намери компромис, тогава вероятно ще се върнем към управлението и ще имаме 2026 регламенти, които (управляващите) FIA и FOM (Управлението на Формула 1) ще измислят.“

Формула 1 заяви в изявление, че последната срещат включва съществуващи и бъдещи доставчици на енергийни агрегати, както и FIA и Формула 1.

„Дискусията беше положителна и беше постигнат напредък“, се казва в съобщението. Остава да бъдат разгледани някои подробности, но очакваме те да бъдат разрешени през следващите седмици.“

Спортът се надява да привлече повече производители на двигатели, като Honda се оттегля в края на този сезон, а Red Bull поема интелектуалната собственост на японския производител.

Red Bull се стреми да опрости двигателите и да изреже елемента MGU-H.

Шампионите Mercedes доставят четири от 10-те отбора понастоящем, а Ferrari – три, като Renault предоставя двигатели на собствения си екип с марка Alpine. Honda работи с Red Bull и сестринския екип AlphaTauri.

Red Bull са работили с Volkswagen Group в миналото, особено в световния рали шампионат преди оттеглянето на германския производител, и отдавна се говори за партньорство с Audi или Porsche във Формула 1.

Бившият шеф на Volkswagen Motorsport Йост Капито сега е шеф на екипа на Williams, задвижван от Mercedes, който миналата седмица обяви, че подкрепеният от Red Bull Алекс Албон ще се състезава за тях през следващия сезон.

Главният изпълнителен директор на Формула 1 –  Стефано Доменикали, преди това беше ръководител на италианската марка суперкари Lamborghini, подразделение на Audi, докато изпълнителният директор на Renault – Лука ди Мео, се присъедини към френския производител от марката на VW – Seat, след престой в Audi.