Архив

Изцяло електрическото BMW i5 трябва да излезе на пазара през 2023 г.

Основните съперници са Mercedes EQE и Audi A6 e-tronbmw-symbolbild-min-1

Източник: focus.de (на немски)

Нов медиен доклад в Германия предоставя известна информация за изцяло електрическата версия на BMW Серия 5. BMW i5 трябва да бъде представен през 2023 г. и ще има и М вариант. Смята се, че основните съперници са Mercedes EQE и Audi A6 e-tron.

Германският уебсайт Focus Online твърди, че моделът i5 ще бъде базиран на технологията за електронно задвижване на BMW от „пето поколение“, която е същото семейство тип задвижване, използвано в iX3 или двата нови модела i4 и iX.

Според доклада i5 вече няма да се основава на сегашното поколение на серия 5 с вътрешно обозначение G30, а на новото поколение G60, което ще бъде представено през есента на 2023 г. – като двигател с вътрешно горене и като електрически салон. Това става възможно благодарение на платформата CLAR на германския семеен автомобилен производител, която вече позволява на i4 да работи успоредно на вариантите с двигатели с вътрешно горене от серия 4, включително 4-та серия Gran Coupé. I4 споделя по -голямата част от каросерията с последния.

Възможните технически данни за i5 не са споменати в доклада, а се казва, че само мощността на предстояща версия M е над 700 к. с., еквивалентна на 515 кВт. Задвижващите агрегати на iX3 (210 кВт на задната ос), i4 (до 190 кВт отпред и 230 кВт отзад) и iX (подобно на i4) дават възможна рамка тук. Като има предвид, че данните за производителността на iX xDrive 50 и i4 M50 се различават, въпреки че използват едни и същи задвижващи устройства отпред и отзад. Това отчасти се дължи на софтуера, който е адаптиран към съответните модели, но и на батерията.

Комплектът батерии на BMW е предназначен за призматични клетки, но модулите могат да побират клетки с различни размери и с различни клетъчни химии. Трудно е да се предположи коя батерия BMW ще се побере в i5 – или по-конкретно кой вариант на i5 ще получи какъв тип батерия.

Според Focus Online, интериорът на i5 ще се основава на iX и i4. С извития дисплей и централната конзола с чувствителни на допир клавиатури вместо физически бутони, кабината трябва да е по-пуристка, отколкото в сегашната серия 5-но вероятно не чак толкова авангардно, колкото iX.

Когато i5 бъде представен в края на 2023 г. и вероятно ще излезе на пазара през 2024 г., той ще се състезава с вече представения Mercedes EQE и Audi A6 e-tron. Audi разкри почти производствено проучване на последния този април и тук представянето на серийната версия се планира за края на 2022 г., като пускането на пазара през 2023 г. Въпреки името на модела A6, A6 e-tron няма да има нищо общо с познатата серия двигатели с вътрешно горене, тъй като се основава на изцяло електрическата платформа за ЛПС. EQE, електрическият аналог на E-класа, също разчита на BEV платформа.