Архив

Kamaz представя първия модел автобус с горивни клетки

Прототип ще бъде тестван в реална експлоатация в Москва през следващата годинаkamaz-brennstoffzellen-bus-fuel-cell-bus-2021-01-min

Източник: sustainable-bus.com, greencarcongress.com, kamaz.ru

Руският производител на търговски превозни средства Kamaz представи първия си водороден автобус. Kamaz 6290 ще бъде тестван по улиците на Москва от следващата година.

Презентацията се проведе на търговския панаир „Comtrans 2021“ в Москва. Kamaz 6290 е самостоятелен автобус с дължина 12,4 метра, който предлага място за 80 пътници (33 от тях на седалки). Базиран е на електрически автобус 6282, който е в редовен транспорт в Москва например.

Голямата му отличителна черта от добре познатите акумулаторни автобуси от Kamaz е съхранението на енергия. Шест цилиндрични резервоара под налягане са монтирани на покрива на превозното средство, но техният максимален капацитет за съхранение не е посочен. Обсегът на 6290 се казва, че е до 250 километра, което според Kamaz прави автобуса подходящ за междуградски транспорт.

Автобусът има оси ZF, задната е „AxTrax“, в която е интегрирано електрическото задвижване. Kamaz не дава никаква информация за силата на AxTrax в прессъобщението. Предполага се, че горивната клетка ще има мощност от 45 кВт, но няма допълнителна информация за това, нито за буферната батерия. Автобусът ще може да работи при температури в диапазона от -40 до +40 градуса.

Шасито и каросерията на изложеното в Москва превозно средство са произведени от дъщерното дружество на Kamaz Nefaz в Башкортостан, република със суверенни права в източната част на европейска Русия. Задвижващата система и водородните компоненти бяха инсталирани в Изследователския и технологичен център на Kamaz.

„Светът върви напред и ние не можем да изостанем“, казва Сергей Чемезов, главен изпълнителен директор на Rostec, държавната корпорация, която притежава Kamaz. „Водородният автобус или водородният електрически автобус е следващата стъпка в търсенето на алтернативни източници на енергия и в развитието на съвременния екологично чист пътнически транспорт.“

Андрей Савкинов, главен дизайнер в Kamaz, също посочи, че прототип на 6290 ще бъде тестван в реална експлоатация в Москва през следващата година. Москва беше избрана за място за изпитване не само поради фокуса си върху електрическите автобуси: „Автономна станция за зареждане с водород има само в Черноголовка край Москва, така че не можем да тестваме водород-електрически автобус другаде“, каза главният дизайнер. Очаква се тестовите серии да приключат през 2023 г.

„В случай, че се изгради съответната инфраструктура за зареждане с гориво и има търсене за новия вид екотранспорт от страна на Москва, ние планираме да осигурим окончателно сглобяване на автобуси с водородни горивни клетки в авторемонтно-строителния завод „Соколники“ в столицата на страната, където електрическите автобуси Kamaz вече се сглобяват успешно “, каза Савкинов. С други думи, в същия завод, където вече са сглобени акумулаторните автобуси.