Nissan представя наследника на e-NV200 „Townstar“
Моделът е „разработен от нулата по отношение на качество и функционалност“ на платформата CMF-C
nissannews.com
Nissan представи първите подробности за наследника на своя малък микробус NV200 и неговия електрически вариант e-NV200. Новият модел се казва Nissan Townstar и има чисто електрическо разклонение. Електрическата версия е базирана на платформата CMF-C, разработена съвместно с партньорския съюз Renault.
Townstar ще се продава като вариант за търговски и лек автомобил, като фургон и комби с висок покрив, и ще се предлага в две версии с дължина и с пет до седем места. Превозното средство споделя платформата с новите Renault Kangoo и Mercedes Citan.
Имайки това предвид, новият микробус на Nissan получава същата батерия от 44 кВтч като гореспоменатото дуо. За сравнение, e-NV200 има максимум 40 кВтч на борда към днешна дата. Очаква се електрическият Townstar да бъде произведен в Maubeuge, Франция, един от центровете за компетентност на търговските превозни средства на алианса на производителите. Nissan все още не предоставя подробности за пускането на пазара и цените. Известно е, че новите Kangoo и Citan ще бъдат налични като електрически транспортери през 2022 г.
Що се отнася до техническите спецификации, за Townstar са публикувани следните стойности: японската компания комбинира 44 кВтч батерия с електрически мотор, който произвежда 90 кВт и 245 Нм. Това е по -голяма мощност от Kangoo и Citan, които и двете имат 75 кВт. Nissan предлага пробег до 285 километра, но посочва, че хомологацията все още предстои. Производителят също така говори доста общо за оборудването на модела с интелигентно управление на енергията и ефективно охлаждане на батерията.
Заслужава да се отбележи фактът, че стандартът за бързо зареждане CCS се въвежда в Nissan с електрическата Townstar. С e-NV200 DC зареждането все още се извършва с максимум 50 кВт чрез CHAdeMO. В бъдеще наследникът ще може да се зарежда до 80 % от капацитета на батерията с до 75 кВт за 42 минути чрез CCS. За зареждане с променлив ток Townstar получава и вградено зарядно устройство с 11 или 22 кВт. Това също е значително увеличение: e-NV200 има вградено зарядно устройство от 6,6 кВт, вградено в завода.
По принцип Townstar вече няма да има много общо с NV200. Това е така, защото според производителя моделът е „разработен от нулата по отношение на качество и функционалност“ на платформата CMF-C. Във версията за търговски превозни средства електрическият Townstar предлага 3,9 кубически метра обем на товар и полезен товар от 800 килограма. Освен това, според Nissan, до куката могат да бъдат прикрепени до 1500 килограма теглещ капацитет. Тази стойност се отнася за Townstar като цяло. Остава да видим как тази стойност ще се окаже изрично за чисто електрическата версия. Достъпът до товара се осъществява чрез големи плъзгащи се странични врати и отзад, в зависимост от модела, през задна врата, която се отваря нагоре или асиметрично разделени крилни врати, които могат да се отварят на 180 градуса. Мястото за съхранение се допълва от няколко отделения във вътрешността, включително специално отделение за офис прибори.
Версията за лек автомобил има пет до седем места, до 775 литра място за съхранение и ниско натоварване на перваза. Nissan изчислява, че повече от всеки втори клиент в Германия ще избере комби версията вместо микробуса.
Като акценти в екстериора, японската компания назовава стандартни LED фарове, аеродинамична предна престилка, традиционния модел Kumiko и нов дизайн на V-Motion отпред с интегрирани дневни светлини. Автомобилът черпи вдъхновение от новия кросоувър на купето на Ария.
Nissan казва, че решава проблемите на свързаността и безопасността с „повече от 20 технологии, някои от които нови“, които се използват в Townstar. Характеристиките включват помощник при напречен вятър, стабилизация на ремаркето, интелигентна система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и колоездачи, както и помощ при пресичане, предупреждение за напускане на лентата и асистент за слепи зони, разпознаване на пътни знаци, интелигентен круиз контрол и помощ при паркиране. Камерите, разпределени около превозното средство, също осигуряват 360-градусова всестранна визия, което би трябвало да улесни паркирането и маневрирането в тесни пространства.
На борда е и електрическият Townstar е системата за подпомагане на водача ProPilot, която позволява полуавтоматично шофиране по магистрали: според Nissan това означава, че микробусът следва превозните средства напред, ускорява и спира независимо до застой и се държи в центъра на платно – дори в леки завои.
В допълнение, моделът трябва да отбележи с нивото на свързаност. В допълнение към системата за спешни повиквания E-Call, Townstar има интеграция със смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto, според производителя. Включено е и средство за безжично зареждане на мобилния телефон по време на шофиране, както и подобрени свързани услуги. Функциите за свързване и инфотейнмънт се контролират чрез осем инчов сензорен екран, който е поставен зад волана с десет инчов цифров дисплей с инструменти.
Самото превозно средство е покрито от петгодишната гаранция на Nissan до 160 000 километра. Батерията също е покрита от отделна осемгодишна гаранция до 160 000 километра.