Архив

Запитванията за електромобили във Великобритания се увеличават при кризата с горивото

Продавачите на тези превозни средства казват, че недостигът на бензин кара хората да възприемат новата технология

Публикация на theguardian.com

Тъй като бензиностанциите в някои части на Обединеното кралство започнаха да изчерпват горивото си в петък, бизнесът в магазина за електрически автомобили на Мартин Милър в Гилдфорд, Съри, започна да расте.

Електрическа кола Tesla преминава покрай коли, които се редят на гориво в бензиностанция BP в Питърбъроу

Електрическа кола Tesla преминава покрай коли, които се редят на гориво в бензиностанция BP в Питърбъроу

След това, което се оказа най-натовареният ден на неговата компания EV Experts, интересът изглежда не намалява. Тази седмица дневникът е резервиран с тестови шофирания.

„Хората купуват електрически автомобили по екологични причини, поради икономии и поради това, че технологията е страхотна“, каза той. „Но петък беше един от онези моменти, в които хората казваха:„ Знаеш ли какво, това е знак, че трябва да отидем на електричество “.

Докато сцени на хаос се разиграват на бензиностанции в цялата страна на фона на недостиг, за много търговци на електрически превозни средства (EV) кризата с горивото доведе до неочакван скок в запитванията и продажбите.

EVA England, организация с нестопанска цел, представляваща нови и бъдещи шофьори на електромобили, отчита увеличение на запитванията за електрически автомобили и интереса към дилърите на електромобили, особено през последната седмица.

„Събота беше безсмислена, но петък дори надмина това, беше много странно“, казва Милър, който основава компанията си преди четири години. „Сега имам коли,  за които не трябва бензин, за да се движат.“

Наред със съществуващите фактори, като например разширяването на лондонската зона с ултра ниски емисии, кризата с горивата се оказа още един момент за стимулиране, каза той. „Хората го използваха като „това е моментът, в който няма да отлагам това повече “.

Пазарът на електромобили вече не е резерв на новатори и ранни потребители, каза той с най-популярните модели Nissan Leaf, Volkswagen ID 3 и Jaguar I-Pace.

Бен Стшалко, собственик на Electric Cars UK в Лейланд, Ланкашър, заяви, че като малък бизнес ще са необходими няколко месеца, за да се почувства ударният ефект на кризата с горивата върху продажбите.

Но всеки път, когато възникнат проблеми с бензина или дизела, той каза, че те действат като „още една стъпка за хората, които правят този преход към електрически автомобили“.

Той каза, че се чувства малко самодоволен, докато караше покрай опашките от 20 коли пред бензиностанциите през уикенда в своя Tesla.

Мат Кливли, собственик на Cleevely Electric Vehicles в Челтнъм, Глостършир, който е специализиран в употребявани електромобили, имаше вълна от запитвания през уикенда и в понеделник сутринта от клиенти, които посочиха кризата с горивото като причина за преминаване към електричество.

Той очаква ентусиазмът да продължи да нараства, като недостигът на бензин добавя „гориво към огъня“.

Въпреки че съжалява за шофьори без електромобили, които не са успели да си набавят гориво, той каза, че като собственик на електрически автомобил е „много хубаво“ да не се притеснява къде да вземе бензин през уикенда.

„Много е удобно, че успяхме да зареждаме гориво по алеята си. Това е един от най -големите плюсове на наличието на електрически автомобил. “

Националната асоциация на дилърите на франчайзинг също заяви, че множество дилъри са съобщили за скок в запитванията за електромобили от началото на кризата.

Обществото на автомобилните производители и търговци отчете „ръст на продажбите“ при продажбата на автомобили с добавка през юли, като електрическите превозни средства с акумулатори съставляват 9% от продажбите. Plug-in хибридите представляват 8% от продажбите, а хибридните електрически превозни средства почти 12%. Също през юли за втори пореден месец бяха регистрирани повече електрически превозни средства, отколкото дизелови.

Обединеното кралство се ангажира да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г. и на нови хибриди до 2035 г.

Уорън Филипс, директор на доброволческите общности в EVA Англия, каза, че точката на преобръщане на електромобилите вече е достигната, но кризата с горивото „подчертава как електрическите автомобили могат да работят за повечето хора“.

Той добави: „Интересът вече е налице, това само го допълва. И продължавайки напред с неща като с климатичната криза, като цената на горивото вероятно ще се повиши … хората ще започнат да гледат към електрическите автомобили, където просто прескачат  тази стъпка.“