Архив

Solaris представя нов електрически midi-bus

Urbino 9 LE electric е предназначен за градски и междуградски маршрутиsolaris-urbino-9-le-electric-elektrobus-electric-bus-2021-04-min-888x444

solarisbus.com

Solaris добави още един електрически автобус към своето портфолио. Новият Urbino 9 LE electric е деветметров автобус с ниско влизане, предназначен за градски и междуградски маршрути и според производителя „представлява отлична връзка между градския и крайградския транспорт в столичните райони“.

Марката е известна  у нас с тролейбусите в столицата ни…

За първото днешно появяване на новодошлия, Solaris отново избра онлайн премиера в интерактивен формат. Производителят даде да се разбере, че Urbino 9 LE електрически е проектиран изключително за задвижване с нулеви емисии и заедно с вече представения Urbino 15 LE електрически, представлява четвъртото поколение превозни средства в Solaris. Като особено компактен автобус се очаква новият модел да впечатли преди всичко със своята маневреност и гъвкавост. Последното се проявява, наред с други неща, във факта, че интериорът на Urbino 9 LE electric може да бъде адаптиран към изискванията за регистрация както на клас I, така и на клас II.

Нека да разгледаме информационния лист на новодошлия: деветметровата електрическа шина (за да бъдем точни, тя е 9 270 мм) разполага с електрически централно мотор с течно охлаждане с пикова мощност 220 кВт, която предава своя задвижване на мощността към втората ос на автомобила. Според Solaris, задвижването използва компоненти от силициев карбид (SiC), за да намали консумацията на енергия. Производителят заявява, че максималният капацитет на батериите е над 350 кВтч.

solaris-urbino-9-le-electric-elektrobus-electric-bus-2021-06-minСистемата за съхранение на енергия е проектирана да се зарежда конвенционално чрез щепсел. По желание обаче на покрива на електрическия Urbino 9 LE могат да се монтират различни видове пантографи. В допълнение към конвенционалния пантограф, Solaris споменава обърнат пантограф, който преди това не беше наличен за версията 8.9, както и „напълно нов тип пантограф с по -голяма работна височина в сравнение с решенията на конкурентите“. Това трябва да може да зарежда превозни средства с различна височина.

Допустимото общо тегло на midibus е 16 тона. Максималният брой места е 27 според двата класа I и II, с места за инвалидни колички и колички на борда. Като цяло, Urbino 9 LE electric може да превозва до 73 пътници в клас I и до 60 в клас II, в зависимост от оборудването на автомобила. Влизането става чрез врати в подреждането 1-2.

Solaris по-нататък заявява, че новият модел може да побере всички климатични системи в своето портфолио, включително климатична система с термопомпа. Бордовите системи за безопасност и помощ включват така наречената система MirrorEye, която замества огледалата с камери, и асистент за слепи точки („Mobileye Shield+“). В допълнение, Urbino 9 LE electric е проектиран за интегриране на собствената система за управление на парка на Solaris eSConnect.

Според полския производител вече са получени първи поръчки за доставка на общо 17 броя на 9-метровия модел. Осем Urbino 9 LE електрически ще отидат в Болцано в Италия, а още девет са поръчани от полските градове Жирардув (6 единици), Цешин (2) и Заверце (1).

Електрическият Urbino 8.9 LE, който е с почти същия размер, дебютира преди десет години, според Solaris. В прессъобщението на полската компания се посочва, че новото допълнение има за цел да го допълни, а не замени. В него се казва, че гамата ще бъде разширена с „по-универсален и гъвкав midibus, проектиран изключително за задвижване с нулеви емисии“.