Архив

Инвеститорите на Daimler одобряват плана за разделяне на Mercedes от камионите

Производителят на луксозни автомобили ще бъде преименуван на Mercedes-Benz Group

Новите Mercedes камиони пред  Daimler AG truck center in Kalbach, Germany, on Thursday, Feb. 4, 2021. Daimler is moving ahead with plans for an initial public offering of its sprawling heavy-truck unit in what could be one of Germany’s largest share sales ever.

Новите Mercedes камиони пред Daimler AG truck center в Калбах, Германия, на 4 февруари 2021 г.

Bloomberg и Reuters

Акционерите на Daimler гласуваха в подкрепа на план за отделяне на разрастващото се подразделение за тежкотоварни камиони от операциите на луксозни автомобили Mercedes-Benz в решение за повишаване на оценката на двете компании.

С 99,9 % от гласовете почти всички инвеститори одобриха предложената сделка, заяви председателят на надзорния съвет на Daimler Бернд Пишецридер в петък на виртуално извънредно събрание на акционерите.

Този ход е предназначен за бизнеса да реагира по-бързо на специфичните за сектора тенденции, като например захранване на батерията и автономно шофиране, което прекратява повече от век, като ги управлява под един покрив.

„Досега трябваше да се ориентираме към маршрута, поет от нашите колеги от автомобила. В бъдеще можем да планираме собствен маршрут и да изберем пътя, който е идеален за нас“, каза изпълнителният директор на Daimler Trucks Мартин Даум на срещата.

Производителят на луксозни автомобили, който ще бъде преименуван на Mercedes-Benz Group от следващия февруари, за да отразява фокуса си върху бизнеса с автомобили и микробуси, очаква производителят на камиони да се присъедини към него в списъка на DAX на 40-те най-големи германски фирми през първото тримесечие на 2022 г.

Daimler Trucks отчете марж на печалбата от 8,2 % през второто тримесечие на тази година, възстановяване до нивата преди пандемията, но все още под конкурентите, включително Scania на Traton и Volvo Trucks на Volvo Group. Преди пандемията Daimler Trucks предаде приблизително 40 милиарда евро (46.33 милиарда долара) годишни приходи с печалба от около 2 милиарда.

Производителят на камиони ще се съсредоточи върху развитието на своя бизнес с тежкотоварни камиони с висок марж, каза изпълнителният директор Даум и залага на комбинация от електрически и водородни превозни средства, за да постигне целта си за неутрално производство на CO2 до 2039 г.

Очаква се годишна възвръщаемост от продажбите между 6 % и 7 % през 2021 г. да се повиши до 8 % до 9 % в по -силна пазарна среда, каза Даум, под очакваната възвръщаемост на Daimler за бизнеса с автомобили и микробуси от 8 % до 10 %.

Акциите на Daimler нараснаха с 1,3 % до 77,70 евро във Франкфурт, оценявайки производителя на 83,1 милиарда евро (96,4 милиарда долара).

Изтеглянето на камионите е най-важната стратегическа стъпка за Daimler след продажбата на Chrysler през 2007 г. и ключов елемент от стремежа на изпълнителния директор Ола Калениус да трансформира производителя на луксозни автомобили в по-пъргава компания.

Печалбите и цената на акциите на Daimler започнаха да отслабват в края на 13-годишното управление на неговия предшественик Дитер Зетше, принуждавайки Калениус да направи смели промени, тъй като фундаменталните промени обхващат индустрията.

Mercedes планира да запази 35 % дял в своята компания за камиони.

Ръководството на камионите ще информира инвеститорите за стратегията следващия месец, а търговският дебют за новите акции се планира през декември.

„Очакваме ноемврийският ден на капиталовите пазари да бъде катализатор за акциите и акциите на камиони и автобуси да се търгуват добре веднага след това“, казва Том Нараян, анализатор в RBC Capital Markets, в неотдавнашен доклад.

Daimler води корените си до изобретателите на автомобила. През 1886 г. Карл Бенц регистрира патент за своето превозно средство, задвижвано от газ, докато Готлиб Даймлер отделно проектира моторизирана карета. И двамата предприемачи се стремяха към развитие на леки автомобили, както и на търговски превозни средства.

Бел под ред:  Редакторът се е срещал и правил интервю с Пишецридер още преди промените…