С помощта на Tesla близо 80% от продажбите на нови автомобили в Норвегия са електрически
77,5% от новите автомобили, продадени през септември, бяха чисто електрически
Tesla е завладяла над 30% от норвежкия автомобилен пазар
Предстоящият данък върху лукса може да ограничи продажбата на модели от висок клас
OSLO, 1 октомври (Reuters) – Търсенето на модели от среден размер от Tesla Inc (TSLA.O) помогна за увеличаване на продажбите на електрически автомобили в Норвегия до близо 80% от общите продажби на автомобили миналия месец. според данните, показани в петък.
Страната е световен лидер в преминаването към електрически превозни средства и се стреми да стане първата, която ще прекрати продажбите на бензинови и дизелови двигатели до 2025 г.
Електрическите превозни средства с батерии съставляват 77,5% от всички нови автомобили през септември, съобщи Норвежката федерация по пътищата (OFV), спрямо 61,5% преди година.
Компактният SUV Tesla Model Y е най-продаваният автомобил с 19.8% от автомобилния пазар, следван от седана Model 3 на компанията с 12.3%. Enyaq на Skoda беше далеч трети с 4,4%.
За първи път представен от базираната в Калифорния Tesla през март 2019 г., моделът Y едва наскоро стана достъпен за европейските клиенти.
Освобождавайки изцяло електрическите превозни средства от данъци, наложени на тези, които разчитат на изкопаеми горива, нефтодобивната Норвегия се превърна в лидер в прекратяването на използването на двигатели с вътрешно горене и през 2020 г. от електрическите превозни средства се продаде всичко, което им беше останало за първи път.
Норвежката политика на нулево данъчно облагане може да се промени, ако лявоцентристките победители на националните избори миналия месец продължат с плановете си да облагат с данък по-скъпите модели.
Очаква се следващото правителство да бъде ръководено от лейбъристите и Йонас Гар Стоере и ще се състои от партии, обещали да въведат 25% ДДС върху частта от цената на нова кола, която надвишава 600 000 NOK (69 300 долара).
Докато моделът Y на Tesla, който струва по-малко от данъчния праг, може да не бъде засегнат, моделите от висок клас S и X на компанията са на цена до 1,3 милиона крони и могат да бъдат предмет на значителни суми.
Освобождаването от данъци за покупки на електрически автомобили е замислено като начин за въвеждане на нови технологии и не може да продължи безкрайно, каза Скейн Хансен – говорител за данъчната политика на труда.
„Това е субсидия. И … колкото по -скъпа е колата, толкова по -голяма е субсидията “, каза той.
„През последните две години получихме много нови модели … има много избор за тези, които все още искат да купят кола, докато има освобождаване от ДДС“, добави Хансен.
Данъкът върху луксозните електрически превозни средства би бил неподходящ и в крайна сметка би забавил електрификацията на Норвегия, каза Кристина Бу, която ръководи Норвежката асоциация на електрическите превозни средства, група по интереси.
Дори в най -северната част на страната, с ниски температури през зимата и елени, които обикалят улиците, продажбите на електрически автомобили наскоро изпревариха тези, задвижвани от бензинови, дизелови и хибридни двигатели, каза Буу.