Архив

Genesis представя 800-волтовия електрически джип GV60

Това, третият електрически автомобил, базиран на E-GMP след Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6

news.hyundaimotorgroup.com

Луксозната марка на Hyundai –  Genesis, разкри подробности за технологията и оборудването на планирания GV60-първиятgenesis-gv60-2021-06-min му електрически модел, базиран на платформата E-GMP на групата. 800-волтовият електрически автомобил ще бъде пуснат в три варианта и ще включва редица технологични усъвършенствания.

Преди няколко седмици Genesis вече публикува първите снимки на екстериора и интериора на GV60. Следват ключовите моменти от техническия лист.

Съгласно това, третият електрически автомобил, базиран на E-GMP след Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6, ще се предлага като стандартен модел със задно или задвижване на всички колела, както и като представителен модел със задвижване на всички колела. Всеки модел разполага с 77,4 кВтч батерия, позната от Kia EV6. Зареждането с постоянен ток е възможно с мощност до 350 кВт.

Стандартният модел RWD е оборудван с двигател с максимална мощност 168 кВт и максимален въртящ момент от 350 Нм. Genesis дава максималния пробег от 451 километра. Стандартният модел със задвижване на четирите колела получава 160 кВт двигател за задните колела и 74 кВт двигател за предните колела и се предлага с обща мощност 234 кВт, максимален въртящ момент от 605 Нм и максимален пробег от 400 километра. Genesis уточнява, че цифрите на обхвата се основават на прогнози, използващи корейската система за сертифициране на EV и 19-инчови джанти.

В този вариант GV60 има два двигателя по 160 кВт за предните и задните колела, за които се казва, че доставят обща мощност от 320 кВт, максимален въртящ момент от 605 Нм и максимален обхват от 368 километри.

Освен това кросоувърът с режим на усилване увеличава максималната мощност за кратко време. Бутонът за режим на усилване на волана активира допълнителната мощност за десет секунди, информира Genesis. Това позволява на автомобила да ускорява от 0 до 100 км в час само за 4,0 секунди. За шофьорите, „които търсят още по-динамично шофиране“, има и режим на дрифт, който е предназначен да оптимизира разпределението на мощността на задвижване и спирачната система с оглед на особено спортно шофиране.

Електрическият автомобил с батерия използва 400/800 V система за много бързо зареждане, която според производителя „увеличава напрежението, захранвано от зарядното устройство от 400 на 800 волта“. В същото време, до 350 кВт DC зареждане е възможно на съответните зарядни станции или с други думи: „От 10 до 80 процента SoC само за 18 минути“, както се гордее Genesis. Капацитетът на зареждане с променлив ток е 11 кВт, а освен това GV60 може да доставя енергия и към външни токови колектори – с капацитет 3,6 кВт.

Наскоро представеният дизайн на GV60 включва някои елементи от дизайна на марката Genesis, както и неговите братя и сестри по E-GMP. Фаровете и задните светлини от две части са типични характеристики на Genesis. Аеродинамично вдлъбнатите дръжки на вратите се използват и от Ioniq 5 и EV6, а страничният изглед с наклоненото задно стъкло и издигащата се линия на рамото вероятно е вдъхновен от последния. Дизайнът на джантите обаче е уникален.

И позиционирането на порта за зареждане също е различно от това на Ioniq 5 и EV6: докато последните са поставили гнездото за зареждане далеч в десния заден ъгъл директно до задната светлина, публикуваните до момента снимки на GV60 показват зареждането с порт над задното колело от страната на пътника – т.е. приблизително на мястото на класическа гърловина за пълнене на гориво.

В интериора също GV60 приема основното оформление на двата известни досега E-GMP BEV: воланът има само две спици, а има и два големи екрана, свързани в едно цяло. Под десния екран за инфоразвлечение има лента с бутони за управление на климатичния контрол и някои основни информационно-развлекателни функции. Що се отнася до централната конзола, Genesis изглежда е избрал по-скоро подход на Kia, като централната конзола разделя зоните на водача и пътниците по -ясно от отвореното оформление в Ioniq 5.

Съществуват обаче и сериозни различия – това не означава закръглено до овално оформление на много елементи от дизайна. Монитори за външните огледала на камерата са поставени в триъгълника на прозореца на вратите. Те изглеждат малко по-високи и по-големи, отколкото в Audi e-tron quattro, сравними по формат с Honda e. За разлика от Honda обаче, мониторите на камерите не са позиционирани на арматурното табло.

Все още не е известно кога ще бъде пуснат GV60 и на каква цена. Той обаче ще бъде наличен и в Европа: През май Genesis обяви, че в допълнение към електрическия седан G80, той ще донесе в Европа още два електрически автомобила – един от тях на чиста EV платформа. Следователно това вероятно ще бъде GV60 E-GMP BEV, който е изложен сега. Подробности за третия BEV на смесена платформа все още не са известни.