Непознатият BMW M3 Pickup Concept (1986)
BMW M3 Pickup върши надеждно работата си около фабричните помещения повече от 26 години, преди най -накрая да се пенсионира през 2012 г.
Източник: netcarshow.com
Когато бе представено първото поколение на BMW M3, не само клиентите бяха очаровани от изключителните му динамични способности. Това също предизвика голям шум в отдела на BMW – Motorsport, отговорен за неговото развитие, който го видя като идеалното средство за транспортиране на работно оборудване и части около помещенията на сегашното подразделение на BMW M в Garching, близо до Мюнхен. Единственият проблем беше, че стоковият транспорт не се класира много високо в списъка на многото таланти на първото BMW M3.
Не отне много време, за да се поправи ситуацията, тялото на BMW Серия 3 Кабриолет се трансформира в Пикап на BMW M3. „Кабриолетът е избран за основа по две причини“, спомня си Якоб Полшак, ръководител на изграждането на прототипи на превозни средства и работилници в BMW M Division и служител в компанията повече от 40 години. „Първо, случайно имахме такъв модел на разположение и в перфектно състояние. И второ, вградените скоби на кабриолета го направиха идеалният избор за преобразуване на пикап.“
Първият пикап на BMW M3 не притежаваше смело разперените крила на оригинала, тъй като беше оборудван с по-тесния корпус на обикновения си, обемно произведен брат. Първоначално той се задвижваше от двигателя, монтиран в така наречения „италиански М3“, който имаше намален двулитров работен обем поради данъчните разпоредби там и мощност от 192 к. с. „По-късно преминахме към оригиналния 2,3-литров четирицилиндров двигател с 200 конски сили“, разкрива Полшак. BMW M3 Pickup върши надеждно работата си около фабричните помещения повече от 26 години, преди най -накрая да се пенсионира през 2012 г.
Само дългият експлоатационен живот на BMW M3 Pickup е ясно доказателство, че представените тук еднократни версии не са просто трикове или инженерни упражнения. Напротив, те са високопроизводителни автомобили, които са оптимизирани, за да отговарят идеално на предвидената им задача или област на използване.
Като такива, те олицетворяват философията на BMW M. Plus, те изпълняват и друга важна цел: „Нашите чираци, дипломирани стажанти и студенти за подпомагане помагаха при изграждането на всички тези прототипи“, обяснява Полшак. „Това им позволи да придобият безценен практически опит едновременно с освобождаването на ресурси за нас-класическа печеливша ситуация.“