Архив

General Motors разкрива подробности за стратегията за EV

GM прогнозира, че продажбите на електрически превозни средства трябва да достигнат границата отgeneral-motors-mary-barra-2021-01-min десет милиарда долара през 2023 г.

Източник: gm.com

General Motors разкри повече подробности за плановете си за електрическа мобилност, наред с други неща, на двудневно събитие за инвеститори. Автомобилният производител публикува не само своите планове за продажби, но и тези за преобразуване на своите заводи.

По принцип, според плановете, представени на инвеститорите, General Motors иска да удвои годишните си продажби до 2030 г. – и да постигне маржове от 12 до 14 %. По-конкретно, GM очаква продажбите да са средно за пет години от около 140 милиарда долара в момента. Следователно целта за 2030 г. е около 280 милиарда долара. Този ръст трябва да се дължи на електрически превозни средства, свързани услуги и нови бизнес области.

По -конкретно, GM прогнозира, че продажбите на електрически превозни средства трябва да достигнат границата от десет милиарда долара през 2023 г. До 2030 г. се очаква продажбите на електромобили да се повишат до около 90 млрд. долара, еквивалент на 77,8 млрд. евро. При целеви общ оборот от 280 милиарда долара, продажбите на EV ще представляват около 31 процента.

Това обаче не означава, че останалите 69 % от продажбите ще бъдат генерирани с превозни средства с вътрешно горене: Според финансовия директор Пол Якобсън, софтуерът и новите бизнес области трябва да нарастват с около 50 % годишно и по този начин да допринасят значително за приходите редом с автомобилния бизнес. Свързаните превозни средства и новият бизнес се очаква да генерират до 80 милиарда долара нови приходи, „като по -голямата част от растежа ще се ускори през втората половина на десетилетието, докато мащабираме“.

„GM е променил света преди и ние го правим отново“, каза председателят и главен изпълнителен директор на GM Мери Бара за електрическото задвижване. „Имаме множество двигатели за дългосрочен растеж и никога не съм била по-уверена или развълнувана от предстоящите възможности.“

Новите възможности и бизнес включват марки като BrightDrop и Cruise. Дъщерното дружество за търговски електрически превозвачи очаква продажби от 5 милиарда долара до средата на десетилетието и потенциално 10 милиарда долара до 2030 г., с марж от 20 %. Що се отнася до комерсиализацията на круизите, GM очаква много по -големи суми: До края на десетилетието GM има за цел да генерира 50 милиарда долара годишни продажби от своите автономни услуги.

GM също обяви планове за увеличаване на инвестициите в инфраструктура за зареждане до близо 750 милиона долара до 2025 г., обхващаща всички области, включително дома, работното място и обществените такси в САЩ и Канада. Очаква се това значително да подобри достъпа на клиентите до „надеждно, публично зареждане с превъзходно потребителско изживяване“.

За да могат също така да произвеждат планираните електрически превозни средства, над 50 % от производствените обекти на General Motors в Северна Америка и в Китай ще бъдат подходящи за производство на електрически автомобили до 2030 г., добави GM. GM прави Chevrolet Silverado, голям пикап, като следващия модел на платформата Ultium. Все още няма какво да се види от превозното средство, като снимката от птичи поглед показва голям стъклен покрив над кабината. Превозното средство трябва да бъде представено на CES през януари 2022 г.