Архив

Израелският Startup „Air“ представя летящата кола eVTOL за лична употреба

Двуместния модел се очаква да предлага пробег от около 177 километра – при скорост до около 410 км в часair-one-vtol-2021-01-min

По reuters.com, timesofisrael.com, prnewswire.com, airev.aero

Израелската стартираща компания за летящи автомобили Air представи първата си електрическа летяща машина Air One. Това е изцяло електрически двуместен eVTOL, който ще се продава основно в САЩ от 2024 г. Вече се приемат предварителни поръчки за модела.

За разлика от много стартиращи фирми, eVTOL, Air (по-рано Porality Mobility) не иска да създава превозни средства с вертикално излитане за търговски въздушни услуги (много цитираните въздушни таксита), а летящи машини с електрическо задвижване, които трябва да се продават „директно на потребителите , предимно в Съединените щати“ от 2024 г. Идеята е така нареченият софтуер „лети по намерение“ да позволи на купувачите да летят, без да се налага да бъдат обучени пилоти. Главният изпълнителен директор Рани Плаут каза пред Reuters: „Нашият фокус е изцяло личен. Ние не говорим за търговски полети, ние говорим за хора, които използват това (самолетът, ред.) като кола.“

През последните две години Air казва, че работи с Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA), за да осигури сертифициране за Air One. Базираната в Pardes Hanna компания, основана през 2017 г., смята, че одобрението през 2023 г. е реалистично. Това, което се знае за двуместния модел до момента, е, че се очаква той да тежи 970 килограма и да предлага пробег от около 177 километра – при скорост до около 410 км в час. VTOL също има прибиращи се крила за спестяване на място при паркиране. Air планира да обяви цената на устройството в началото на 2022 г. Според Reuters, компанията се стреми към сума, „приблизително еквивалентна на тази на скъп автомобил“.

В момента Air е заета с изграждането на прототипи и безпилотни тестове на своето летателно устройство. Стартъпът също така набира допълнителни средства, за да премине през процеса на сертифициране на FAA. Миналата година израелската компания вече получи стартово финансиране от почти 10 милиона щатски долара.

Между другото, стартъпът иска да се съсредоточи повече върху Съединените щати, тъй като там има достатъчно „голямо, открито въздушно пространство“, за да пусне Air One. Що се отнася до търсенето, главният изпълнителен директор Плаут очаква да продава до 15 000 бройки годишно. Твърди се, че броят на текущите предварителни поръчки е трицифрен.