Архив

Toyota остава в свиващия се сегмент на микроавтомобили с Aygo X

Автомобилът в стил кросоувър ще намали разходите с 1,0-литров бензинов двигател

Дизайнът на автомобила е подчертан от двуцветна цветова схема и матово черни 18-инчови джантиToy Aygo X 7(1)_0

Toyota ще продължи да се конкурира в намаляващия европейски сегмент на микроавтомобили с пускането на кросоувъра Aygo X, който заменя сегашния Aygo.

Aygo X (произнася се Aygo Cross) ще се продава с 1,0-литров, неелектрифициран двигател с вътрешно горене, за да намали разходите и да запази връзката на Toyota с по-младите купувачи.

„Сегментът A [миникар] е много важен за нас. Той не само донесе много нови клиенти на Toyota, но и изпълнява нашата мисия да предоставим на всеки правилното решение за мобилност“, каза Андреа Карлучи, вицепрезидент на Toyota Europe за продуктово и маркетингово управление. в изявление.

Aygo X се придържа към концепцията Aygo X Prologue, показана през март, запазвайки същата дължина (3700 мм), което го прави с 235 мм по-дълъг от настоящия Aygo.

Aygo X е изграден върху модифицирана версия на платформата GA-B, използвана от по-големия Yaris. Дългото междуосие и късите надвеси увеличават пространството в купето, каза Toyota.

Пространството на багажника например нараства с 231 литра, спрямо 60 литра в изходящия автомобил.

800_4g3chilired-2Автомобилът е с 50 мм по-висок (1525 мм), а просветът е увеличен с 11 мм. Въпреки това водачът седи с 55 мм по-високо, което според Toyota подобрява видимостта.

1,0-литровият трицилиндров двигател на Toyota с ръчна скоростна кутия произвежда 107 грама CO2 на километър, съобщиха от компанията. Автомобилът ще се предлага и с безстепенна скоростна кутия.

Въпреки размера, автомобилът се предлага с пълен набор от оборудване за активна безопасност, наблюдавано от радар и сензор за камера. Характеристиките включват адаптивен круиз контрол, разпознаване на пешеходци, разпознаване на велосипедист през деня, асистент за поддържане на лентата и помощ при аварийно управление.

Допълнителните функции включват прибиращ се платнен покрив, за да дадат на клиентите алтернатива на кабриолета Fiat 500.

Приложение за смартфон, наречено MyT, се свързва със системата Smart Connect на Toyota, която включва 9-инчов сензорен екран. Други функции включват околно осветление и безжично зареждане на телефон.

Елегантният дизайн на автомобила е подчертан от двуцветна цветова схема, включително стартова версия, завършена в800_24g3cardamon-2 матово зелено с черни елементи.

Матовите черни 18-инчови джанти са подчертани с оранжеви акценти, които се появяват и върху страничните прагове и долната предна решетка.

Дизайнът съчетава естетиката на хечбека с по-здрави SUV елементи, включително доминиращата долна решетка, черни калници и защитни странични прагове. Предните светлини имат форма на крило от LED светлините за шофиране.

Концепцията Aygo X е проектирана в студиото на Toyota ED² advance в Ница, Южна Франция, и е разработена за производство в стилистичното студио на Toyota в Белгия.

Производственият автомобил ще бъде произведен в завода на Toyota в Колин, Чехия. Заводът е бил съвместно предприятие между Toyota и PSA Group, а последно е построен на Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108.

Toyota удвои своите обемни предложения за кросоувър/SUV в Европа през последната година с Aygo X и малкия Yaris Cross, които се присъединиха към компактното купе CH-R кросоувър и RAV4 SUV в гамата на марката.

Главният изпълнителен директор на Toyota Europe – Матю Харисън, наскоро каза за Automotive News Europe, че Aygo X и Yaris Cross, като нови модели, са ключови за плановете за растеж на Toyota.

По-рано тази година автомобилният производител преразгледа целта си за продажби за 2021 г. за региона на Европа (който включва Русия, Турция, Израел и Евразия) на 1,2 милиона от 1,1 милиона. Той също така увеличи целта си за продажби за 2025 г. до 1,5 милиона спрямо 1,4 милиона.

По-голямата част от този ръст ще дойде от Yaris Cross, но Toyota се надява, че Aygo X, със своя кросоувър стил и по-малко конкуренти в сегмента, също ще спечели продажби, както и пазарен дял.

Сегментът на микроавтомобилите се сви през последните години, като Citroen и Peugeot напуснаха. Сегментът е доминиран от Fiat Panda и Fiat 500, които завършиха първи и втори в сегмента през 2020 г. със 144 348 и 137 265 продажби, съответно, според данни на JATO Dynamics.

Aygo е на трето място с обем от 83 277. Последваха Renault Twingo, Volkswagen Up, Hyundai i10 и Kia Picanto.

Преките конкуренти на Aygo X включват вдъхновената от SUV версия Cross на Panda и Suzuki Ignis, която има висока стойка и се предлага със задвижване на четирите колела. Toyota не каза дали ще предложи опция за задвижване на всички колела за Aygo X.

Очаква се Aygo X да влезе в продажба в Европа около април следващата година. Не са обявени цени, но се очаква те да се повишат от началната цена от 12 840 евро за сегашния Aygo във Франция.