Архив

Китайската Geely представя продуктова стратегия до 2025 г

От 3,65 милиона превозни средства за клиенти годишно до 2025 г. се планира повече от един милион да бъдат електрифицирани

Източници: zgh.com, global.geely.com (Leishen Power)

Гигантът от Китай Geely представи своя стратегически план „Smart Geely 2025“. Съгласно плана, китайската автомобилна компания се стреми да постигне годишни продажби от 3,65 милиона превозни средства под марките Geely Auto,geely-zeekr-001-produktion-production-2021-02-min Lynk & Co, Geometry и Zeekr до 2025 г. Geely също така пусна нова световна марка за хибридно задвижване.

По отношение на плановете за продажби: от 3,65 милиона превозни средства за клиенти годишно до 2025 г. се планира повече от един милион да бъдат електрифицирани. С други думи, около 30 на сто. Само все още младата първокласна марка електрически превозни средства Zeekr ще допринесе с 650 000 бройки за годишните продажби. Производството и доставката на дебютния модел на марката току-що започна.

Geely планира да постигне амбициозните цифри на продажбите, като пусне на пазара повече от 25 нови модела на гореспоменатите марки през следващите пет години. Geely Auto ще пусне повече от десет интелигентни и електрифицирани модела, задвижвани от хибридни решения за задвижване от нова марка Geely, се казва в него.

Очаква се Geometry да пусне поне пет нови модела, базирани на изцяло електрически платформи и SEA архитектура от 2022 г. Очаква се Lynk & Co да пусне повече от пет интелигентни модела, въпреки че тук не се говори за електрифицирани модели. И накрая, Geely все още планира да пусне нова марка BEV през 2023 г., която трябва да представи пет нови изцяло електрически модела, „предлагащи на потребителите нови опции за интелигентна мобилност с нулеви емисии“.

В допълнение към растежа в Китай, групата се стреми и към увеличаване на експортните данни. От целевите годишни продажби от 3,65 милиона превозни средства до 2025 г., групата иска да продаде повече от 600 000 превозни средства в чужбина. Марката Geely Auto ще се концентрира върху пазарите в Източна Европа, Близкия изток, Югоизточна Азия и Южна Америка.

Lynk & Co трябва да се утвърди в Русия, Малайзия, Австралия и Нова Зеландия, наред с други, като Geely се стреми да стане „номер едно в Малайзия и номер три на пазарите на АСЕАН“. В своя преглед производителят споменава само Западна Европа под формата на ЕС като целеви пазар за „нови енергийни продукти“.

По същество новата стратегия на Geely показва ясно, че компанията вижда бъдещето си предимно на пазара за интелигентни превозни средства. За тази цел тя търси съюзи в областта на чипове, софтуер, операционни системи, интелигентна свързаност и сателитни мрежи, според централата на компанията. Като конкретни проекти Geely споменава по-нататъшното развитие на архитектурата на електрониката GEEA2.0 до GEEA3.0, в хода на което трябва да се осигури достъп до централни облачни изчислителни функции. Geely също така обявява масовото производство на вътрешно разработен чип („SE1000“) за началото на 2022 г.

За да създаде интегрирано потребителско изживяване на софтуера за превозни средства, Geely отвори своята софтуерна архитектура с повече от 1000 API интерфейса, софтуерни инструменти и платформи и сервизни партньорства с повече от 1000 цифрови партньори за разработчици по целия свят, казват от китайската компания. До 2025 г. те сега искат да „пускат една до две надстройки на FOTA (фърмуер по въздух) на всяко тримесечие, обхващащи цялостни решения за превозни средства и задвижващи системи, така че развитието на превозното средство да може да се развие от задвижван от производителя към софтуер, управляван от потребителя, и съвместно с потребителя -творение”.

С оглед разработването на интелигентни превозни средства, Geely Holding Group, като компания-майка, също ще допринесе. Сега той е завършил създаването на 305 високоточни референтни станции за пространство и време, каза той. „Прецизните данни за проучване и картографиране на Китай ще бъдат завършени до 2023 г. и ще бъдат предоставени на Geely Auto Group, за да бъдат използвани за наистина безопасно автономно шофиране“, се казва в изявление. На този фон комерсиализацията на технологиите за автономно шофиране от четвърто ниво ще бъде реализирана до 2025 г. и ще бъдат разработени технологии за автономно шофиране от ниво пет.

Но да се върнем към основната тема за електромобилността: по отношение на батериите, Geely продължава да се фокусира върху технологиите за модули и батерии. Освен това има съвместни предприятия за акумулатори с партньори – включително CATL. Geely ще продължи да преследва своите амбиции в бизнеса със смяна на батерии. Както се съобщава, 5000 станции за смяна на батерии трябва да бъдат създадени в 100 града до 2025 г. В момента има около 100 станции за смяна на батерии в цял Китай, които могат да обменят батерии „само за 59 секунди“. Понастоящем услугата се използва от финансираната от Geely услуга CaoCao Mobility, наред с други.

В областта на електрическите двигатели Geely се насочва към 800-волтови технологии, включително захранващи модули от силициев карбид и двигатели с маслено охлаждане, наред с други. До 2023 г. производителят иска да започне масово производство на своите захранващи модули от силициев карбид.

Освен това китайците представят нова световна марка специално за хибридни задвижвания. Стартиращата компания, наречена Leishen Power, предлага продукти за пълни хибриди, модели с удължаване на обхвата и plug-in хибриди с чисто електрически пробег до 200 километра. Модулна хибридна задвижваща платформа, наречена Leishen Hi-X, ще служи като хъб. Той ще се използва за модели от A- до C-сегмента и в конфигурации HEV/PHEV/REEV за марки в рамките на Geely Auto Group, казват от Geely.

Още в края на август стана публично достояние, че по-специално Geely Auto и Lynk & Co вероятно ще се ориентират по-силно към хибридни задвижвания. Размерът на батерията на моделите PHEV трябва да бъде увеличен по такъв начин, че plug-in хибридите на марките Geely да имат електрически пробег от 100 до 200 километра в бъдеще, се казваше тогава.