Американските законодатели одобриха законопроект за инфраструктура на стойност 1 трилион долара
Президентът Байдън сега трябва да го подпише като закон, като на практика освободи 15 милиарда долара за финансиране на електрическия транспорт
Източници: usatoday.com, bbc.co.ukwhitehouse.gov – със съкр.
Конгресът на САЩ прие важен инфраструктурен пакет от един трилион долара (865 милиарда евро), след предишното споразумение на Сената. Президентът Байдън сега трябва само да го подпише като закон, като на практика освободи 15 милиарда долара за финансиране на електрическия транспорт, след като трябваше да направи отстъпки.
По-конкретно, пакетът за трилиони долара включва 7,5 милиарда долара за разширяване на инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства в цялата страна и 7,5 милиарда долара за електрически автобуси. Байдън обаче трябваше да направи отстъпки. Например, за националната мрежа с 500 000 станции за зареждане на електромобили, компромисът е постигнат, оставяйки 7,5 милиарда долара от първоначално предвидените от Байдън 15 милиарда долара.
В брифинга след гласуването в петък Белият дом сега уточни: „Законодателството ще осигури финансиране за разполагане на зарядни устройства за електромобили по коридорите на магистралите, за да се улеснят пътуванията на дълги разстояния и в общностите, за да се осигури удобно зареждане, където хората живеят, работят и пазаруват . Тази инвестиция ще подкрепи целта на президента за изграждане на национална мрежа от 500 000 EV зарядни устройства за ускоряване на приемането на EV. Имайте предвид обаче, че половин милион зарядни устройства вече са цел, а не поставена цел.
За закупуването на електрически училищни автобуси и автобуси за градски транспорт, двупартийният проект вече също предвижда 7,5 милиарда долара, вместо желаните по-рано 45 милиарда долара.
Новата сделка включва също 66 милиарда долара за железопътния оператор Amtrak за финансиране на изоставане от ремонти и разширяване на железопътните маршрути в САЩ.
Байдън нарече приемането на законопроекта „монументална стъпка напред като нация“.
„Направихме нещо, което отдавна трябваше, за което дълго се говори във Вашингтон, но всъщност никога не беше направено“, каза той.
С гласуването в този петък той вече ще бъде изпратен на Байдън, който ще го подпише като закон, но не и този уикенд.
Борбата за обаче не е приключила. В споменатия по-горе план, администрацията на Байдън обещава да увеличи федералния данъчен кредит за електрически превозни средства до 12 500 долара, но само тези, сглобени от синдикални работници в САЩ. В момента максимумът е $7 500.
Сега Камарата ще продължи напред със споменатия законопроект за социални и екологични разходи, предпочитан от либералните законодатели на гърба на инфраструктурния пакет.