Архив

Китай – продължаващ растеж на продажбите на електрифицирани коли

От 368 000, 303 000 са електрически автомобили с батерии, а 65 000 са хибриди

Източници: cnevpost.com (общ пазар), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (Wuling), cnevpost.com (GAC Aion), gasgoo.com (VW), gasgoo.com (JAC) , xiaopeng.com (Xpeng), gasgoo.com (WM Motor), nio.com (Nio)

През октомври в Китай бяха продадени 368 000 нови електрифицирани   превозни средства, което е увеличение както презbyd-tang-ev-2021-02-min същия месец на миналата година, така и в предходния месец. Въпреки това, най-продаваният NEV през октомври не дойде от BYD или Tesla.

368 000 електрифицирани коли през октомври представляват увеличение от 148,1% в сравнение със същия месец на миналата година – когато имаше само 144 000 единици – и 6,3% спрямо септември. Данните са публикувани от Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

От тях 303 000 броя са електрически автомобили с изцяло акумулаторни батерии, а 65 000 са хибриди с възможност за включване – 82,3 на 17,7 процента. От 368 000 превозни средства 321 000 са били автомобил, а 47 000 са били търговски превозни средства. През текущата година продажбите на леки автомобили NEV са общо 2,38 милиона автомобила, което е ръст от 204,3% спрямо същия период на миналата година.

По отношение на абсолютните продажби на NEV, BYD остава лидер. Производителят продаде 81 040 нови енергийни превозни средства през октомври, 249% повече в сравнение със същия месец на миналата година и с 14% повече, отколкото през септември. От тях обаче само 41 232 леки автомобила са чисти BEV (със 176% повече спрямо октомври 2020 г.); Продадени са и 38 771 plug-in хибрида (повишение с 444 процента) – плюс 1 037 търговски превозни средства NEV.

В сегмента на леки автомобили BEV – какъвто беше случаят през последните месеци – Tesla е водеща. Американският производител продаде 54 391 автомобила, произведени в Китай през октомври. През октомври 2020 г. цифрата е била 12 143 електрически автомобила, така че през октомври 2021 г. това съответства на увеличение от 348 на сто. Според данните на CPCA обаче, само 13 725 Tesla са останали в Китай, като 40 666 от автомобилите, произведени в Giga Shanghai, отиват за износ. Известно е, че това е изключително модел 3 и модел Y, разбивка между двата модела не е налична. През октомври Tesla също откри своята 1000-та станция Supercharger в континентален Китай и построи нов център за научноизследователска и развойна дейност в Шанхай.

Филтриран по отделни модели, Wuling Hongguang Mini EV излезе начело през октомври – с 47 834 продажби, малкото електрическо превозно средство беше зад Tesla сред производителите, но все пак изпревари всички модели на BYD. Автомобилът е произведен от SAIC-GM-Wuling.

Сред производителите следва GAC Aion с 13 189 продажби през октомври, отново само акумулаторни електрически автомобили. В сравнение с предходната година това е значително увеличение от 112 на сто, но спрямо септември (13 586 продажби) леко минус от 2,9 на сто. Ограничаващият фактор тук очевидно беше производството: според GAC през октомври бяха получени 23 000 поръчки за моделите Aion, предимно за Aion Y e-SUV.

Това постави GAC Aion точно пред Volkswagen: компанията от Волфсбург продаде 12 736 бройки от своя ID. семейство през октомври, с 25,8 на сто повече спрямо септември. Според портала Gasgoo това включва 1255 ID.3, въпреки че компактният BEV се продава едва от октомври. Според доклада ръстът на VW не се дължи само на допълнителния модел: Твърди се, че някои дилъри са предоставили отстъпки до 10 000 юана (1352 евро), въпреки че Volkswagen разчита на единни цени в Китай.

Близко зад Volkswagen са JAC Group с 11 000 продажби на BEV и Xpeng с 10 138 електрически автомобила. При много забелязания старт, P7 e-седан представлява 6044 бройки (+187%), G3/G3i – 3657 бройки, а P5, който се доставя от септември, – 437 бройки. Доставчикът WM Motor продаде 5025 бройки.

Nio имаше по-слаб месец – компанията обикновено беше наравно с Xpeng през последните няколко месеца. Докато някои от конкурентите му отбелязаха трицифрен ръст в сравнение с октомври 2020 г., продажбите на Nio всъщност паднаха с 27,5% – до 3667 автомобила. Според Nio обаче това са еднократни ефекти поради „преструктуриране и модернизиране на производствените линии, както и подготовка за въвеждане на нови продукти“.