Архив

Toyota и DRIVR пуснаха 100 водородни таксита по пътищата в Копенхаген

Зелена инициатива за подкрепа на политическите цели на града за таксита с нулеви емисии до 2030 г.

Таксиметровата индустрия се разглежда като ключов двигател на зеления преход

Всичките 100 автомобила са автомобили с горивни клетки Toyota Mirai, първият в света масово произведен800_toyotaanddrivrcopenhagen1 автомобил с водород, който отделя вода само по време на шофиране

newsroom.toyota.eu

Брюксел, 17 ноември – Зеленото преобразуване на таксиметровите услуги е в разгара си. Целта на датското правителство е нито едно ново такси да не отделя CO2 или замърсяване на въздуха от 2025 г., а до 2030 г. всички движещи се таксита трябва да бъдат автомобили с нулеви емисии. В петък, 5 ноември, Toyota и таксиметровата служба DRIVR пуснаха над 100 водородни таксита по пътищата в Копенхаген, подкрепяйки политическите цели за по-зелена таксиметрова индустрия.

Когато влезете в ново такси в Копенхаген през 2025 г., то не трябва да отделя нито CO2, нито какъвто и да е вид замърсяване на въздуха. Това е целта на датското правителство за таксиметровата индустрия, която трябва да поеме водещата роля в зеления преход като обществения автобусен трафик, според местни политици.

Базираната на приложение таксиметрова услуга, DRIVR, е една от таксиметровите компании, която е в челните редици на зеления преход. Като клиент отдавна е възможно да избирате между хибридни, електрически и водородни автомобили. Сега DRIVR значително увеличава броя на водородните таксита в автопарка и пусна над 100 водородни таксита по пътищата в Копенхаген в началото на ноември в сътрудничество с Toyota. Всичките 100 автомобила са автомобили с горивни клетки Toyota Mirai, първият в света масово произведен автомобил с водород, който отделя вода само по време на шофиране.

„Няма съмнение, че таксиметровата индустрия е ключов двигател на зеления преход. Те са в постоянна експлоатация и изминават много километри, особено в големите градове всеки ден. Преминаването от черен дизел към зелен водород осигурява същата работа и гъвкава мобилност, само без вредни емисии. И тогава такситата са подвижни витрини за зелена водородна технология, която е област, в която силната датска стойностна верига от подизпълнители е сред най-добрите в света.“, каза Тейс Лаустсен Йенсен, главен изпълнителен директор на Hydrogen Дания.

800_toyotaanddrivrcopenhagen3„След една от най-големите обществени поръчки в Дания за таксиметрови услуги, град Копенхаген, избра DRIVR да управлява така наречената „adhoc таксиметрова услуга“ на цялата община. Това означава, че децата с увреждания, гражданите с умствени увреждания, гражданите на път за болницата, дежурните общински служители и политиците в бъдеще ще се превозват напълно без емисии във водородни автомобили, когато се движат с такси.“

„Невероятно сме горди, че на DRIVR е поверена важната задача да помогне на общината да управлява Копенхаген по-екологично и сме много благодарни за сътрудничеството с Toyota, което ни позволи да изпълним задачата на многото нови автомобили с водород на Toyota Mirai.“, каза Хайдар Шайуанди, главен изпълнителен директор DRIVR.

„Toyota, която достави повече от 100 водородни автомобила на DRIVR, като цяло отчита нарастващ интерес към водородните автомобили в таксиметровата индустрия и приветства перспективния подход на DRIVR към мобилността.“

„Доволни сме, че доставихме първите 100 водородни таксита на DRIVR и сме готови да доставим още повече в бъдеще. По този начин ние подкрепяме тяхната мисия да бъдат най-зелената таксиметрова компания в Дания.“, заяви Алар Метсон, главен изпълнителен директор на Toyota Дания.

„Над 100 водородни таксита на DRIVR бяха пуснати като част от европейските проекти за водород за транспорт, Hydrogen Mobility Europe 2  и превозни средства с нулеви емисии за европейско въвеждане, подкрепени от Съвместното предприятие за водород и горивни клетки , в който град Копенхаген, Toyota и водородната индустрия са партньори. Проектът има за цел да разпространява водородни решения за транспорт в целия ЕС.“