VinFast дебютира в САЩ на шоуто в Лос Анджелис с 2 електрически кросоувъра
Марката планира да се разшири в Европа и Канада през следващите месеци
Доставките се очаква да започнат през четвъртото тримесечие на следващата година
Automotive News
ЛОС АНДЖЕЛЕС – Виетнамският стартъп VinFast дебютира тук с две електрически концепции, официално стартирайки глобалната си марка в САЩ.
Показаните в сряда кросоувъри са предварителни прегледи на предстоящи модели:
- Средният VF e35, с обхват от 285 и 301 мили.
- Пълноразмерният, триредов VF e36, с обхват от 301 и 422 мили.
Кросоувърите са оборудвани с интелигентно информационно развлечение, включително функции за управление в автомобила, като гласов асистент, виртуален асистент и услуги за електронна търговия, за да назовем само няколко.
Цените ще бъдат обявени през пролетта.
Майкъл Лошелер, главен изпълнителен директор на VinFast, каза за Automotive News, че компанията е закотвена от три ключови стълба: предоставяне на потребителите с привлекателен продукт от световна класа, разумни цени и страхотно обслужване на клиентите, което ще включва мобилен клиентски екип.
„С това качество на продукта, разумна цена и страхотно обслужване, смятаме, че имаме добро предлагане на електроенергия“, каза Лошелер.
E35 и e36 ще се предлагат с 10-годишна гаранция, която ще покрие и батерията. В допълнение, компанията планира да направи стабилна стратегия за зарядни станции част от своя продуктов план в САЩ.
„Във Виетнам VinFast изгражда 40 000 зарядни станции, само защото всички осъзнават, че ако нямате станция за зареждане, електрификацията няма да се развие, както мислим всички в индустрията“, каза Лошелер.
Стратегията за дистрибуция на VinFast ще включва собствени магазини, с планове за отваряне на 60 в Калифорния, приемайки стратегия за продажби на дребно в САЩ, подобна на тази на Tesla.
„Искаме да предоставим изключително обслужване на нашите клиенти“, каза Нгуен Ван Ан, главен изпълнителен директор на VinFast US, пред CNN Business в сряда. „Така че искаме да контролираме обслужването на клиента от А до Я.“
За да помогне за позиционирането на марката в САЩ, VinFast планира серия от специални събития през следващите месеци.
Основен компонент от маркетинговата му стратегия в САЩ включва насочване към потребителите извън днешните типични купувачи на електромобили и позициониране на компанията като приобщаваща марка, когато става въпрос за електрификация.
Продуктовата му стратегия включва изграждане на производствен завод в САЩ през втората половина на 2024 г.
VinFast, който планира да се разшири в Европа и Канада през следващите месеци, очаква да отвори своите банки за поръчки в САЩ за VF e35 и VF e36 през пролетта, като доставките се очаква да започнат през четвъртото тримесечие на следващата година.
VinFast, създадена през 2017 г., е част от Vingroup, един от водещите частни конгломерати в Югоизточна Азия. Vingroup, основана през 1993 г., отчита обща капитализация от 35 милиарда долара от три публично търгувани компании към 4 ноември, с настоящ фокус върху три основни области: технологии, индустрия и услуги.