Архив

Нова Astra за продажба като комби и включва вариант PHEV

Astra Sports Tourer, който Opel нарича първото си електрифицирано комбиopel-astra-sports-tourer-2021-02-min

Източник: stellantis.com

След пускането на пазара на версията с пет врати на новата Astra, Opel/Vauxhall вече показа и комби версията. Astra Sports Tourer също ще се предлага като plug-in хибрид от самото начало. Както е известно, новата Astra ще се предлага като акумулаторно-електрическа версия от 2023 г.

Накратко, Opel представи шестото поколение на Astra през юли, последвано от официалното му представяне в Рюселсхайм в началото на септември, а версията с пет врати на новата Astra е налична за поръчка от средата на октомври – също като щепсел – в хибридна версия.

След приспадане на екологичния бонус, базовата цена за електрическата кола на непълно работно време е 28 622,50 евро. В момента обаче може да се поръча само един от двата варианта на PHEV: В началото се предлага Astra Hybrid със 133 кВт системна мощност, т.е. по-слабата версия. Opel заявява, че „най-добрият хибрид“ със 165 кВт системна мощност трябва да бъде наличен за поръчка от началото на 2022 г.

Сега към комби вариант Astra Sports Tourer, който Opel нарича първото си електрифицирано комби:

Първоначално ще бъде пусната по-слабата версия PHEV със 133 кВт системна мощност, аналогична на модела с пет врати, последвана „в по-нататъшния курс“ от 165 модел кВт. И двата plug-in хибрида ще бъдат оборудвани с осемстепенна автоматична скоростна кутия. Opel все още не е дал никакви подробности за други характеристики на задвижването, батерията или мощността на зареждане. Нито, между другото, за цените или датата на пускане на пазара.

От друга страна, на потенциалните клиенти вече е дадена доста конкретна картина за другите полезни функции на Astra Sports Tourer. Той е дълъг 4,64 метра, широк 1,86 метра и висок 1,48 метра – с височина на товарния праг от около 60 сантиметра. Междуосието е нараснало със седем сантиметра до 2,73 метра (5,7 сантиметра повече от новата Astra с пет врати). В същото време новата комбина има обща дължина, която е с 5,7 сантиметра по-компактна от предшественика си, което според Opel се дължи на „особено къс преден надвес“. Товарният обем на PHEV е съответно 548 литра и 1574 литра при сгънати седалки. Стандартните сгъваеми задни седалки в съотношение 40:20:40 осигуряват плосък товарен под.

Визуално Astra Sports Tourer получава новото лице на марката на базираната в Рюселсхайм компания („Opel Vizor“) с „типична за Opel гънка на капака“ и интегрирани LED дневни светлини, фарове и предна камера. Комбито наследява светлинната система („Intelli-Lux“) на флагмана Insignia. Отзад, вертикална трета спирачна светлина и тънките LED задни светлини, типични за Astra, са особено впечатляващи.

Вътре марката Stellantis подчертава преди всичко нов дизайн, изцяло дигитален инструментален панел с „изключително широк сензорен екран“ и различно регулируеми предни седалки. По отношение на асистенцията при шофиране, Opel подчертава наличния head-up дисплей („Intelli-HuD“) и системата за шофиране Intelli-Drive 2.0.

„Новата Astra Sports Tourer е универсалният модел за една нова ера – електрифициран, дигитализиран и проектиран да вълнува. Ето как съчетаваме дългогодишната си традиция на компактни комби с най-новите иновации като plug-in хибридна технология. Сигурни сме, че ще спечелим нови клиенти за Opel с фантастично изглеждащия Sports Tourer,” изразява главният изпълнителен директор на Opel Уве Хохгешурц.

От септември стана ясно, че Astra ще се предлага и с изцяло електрическо задвижване от 2023 г. Въпреки това Opel все още не е предоставил технически данни за задвижващата система на Astra-e. Също така не е ясно дали Astra-e ще се предлага само като модел с пет врати или и като комби.