Архив

Ionity получава инвестиция от 700 милиона евро от настоящите си акционери

Нов партньор – Blackrocks Global Renewable Power Platform

Новият капитал ще бъде използван за масово разширяване на зарядната мрежа в Европа до около 1000IONITY-Station места до 2025 г.

Източници:  ionity2025.eu, audi-mediacenter.com, porsche.com, kia.com

След това на тези 1000 места съвместното предприятие за бързо зареждане иска да работи с около 7000 точки за зареждане, което приблизително би съответствало на четирикратно увеличение. В първата фаза Ionity искаше да създаде 400 станции в цяла Европа до края на 2020 г. В момента работят 385 зарядни парка с 1526 зарядни точки и 37 нови зарядни паркове са в процес на изграждане.

В тази втора фаза концепцията ще бъде различна – в бъдеще парковете за зареждане на Ionity вече няма да бъдат разположени само на магистралите, но и в близост до големите градове и по натоварените магистрали. Новите места ще бъдат планирани от самото начало със средно шест до дванадесет зарядни станции.

В първата фаза Ionity основно инсталира колонки за зареждане в съществуващи бензиностанции, в Германия като партньор на Tank& Rast. С покрити центрове за бързо зареждане, Ionity също така се стреми да купува все повече собствена земя, за да построи паркове за зареждане или дори собствена сервизна станция на тези места, в зависимост от това къде се намират.

Компанията нарече концепцията за такива станции „Оазис“. „Нашата концепция „Оазис“ показва как ще изглежда изживяването при зареждане в бъдещето“, казва Маркъс Грол, главен директор на Ionity. „Независимо дали става дума за покрити зарядни станции или паркове за зареждане заедно с кафенета, ресторанти и магазини, ние искаме да предложим на нашите клиенти по-удобно и комфортно изживяване при зареждане в бъдеще.”

IONITY-HyundaiОсвен това съществуващите локации по много посещавани маршрути с голяма нужда от инфраструктура за зареждане ще бъдат обновени с допълнителни зарядни станции. В първата фаза локациите бяха планирани предимно с 4 до 6 зарядни станции. Правейки това, Ionity казва, че не само цели да подобри изживяването при зареждане на клиентите, но и да подготви собствената си мрежа за нарастващото търсене на инфраструктура за зареждане.

Ionity през втората фаза ще може да осигури максималната определена мощност на зареждане по всяко време. За Ionity това трябва да означава 350 кВт.

Тази втора фаза на разширяване става възможна благодарение на гореспоменатата инвестиция от 700 милиона евро. Каква част от това ще бъде внесена от съществуващите акционери Audi, BMW, Ford, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz и Porsche и каква сума ще инвестира Blackrock като първи инвеститор извън автомобилната индустрия, не става ясно от съобщението на Ionity. През октомври имаше съобщения, че Blackrock планира да инвестира 500 милиона евро.

„Навлизането на Blackrock като бъдещ акционер, както и ангажираността на нашите настоящи акционери подчертават привлекателността на Ionity за инвеститорите и впечатляващо потвърждават силата на нашата стратегия“, казва главният изпълнителен директор на Ionity Майкъл Хайеш. „Доверието и инвестициите на всички акционери ще ускорят растежа на Ionity, разширяването на нашата мрежа за зареждане с висока мощност в цяла Европа и в по-широк план декарбонизацията на сектора на мобилността.“

Дейвид Джордано, глобален ръководител на отдела за възобновяема енергия в Blackrock, оправдава инвестицията с важността на инфраструктурата за зареждане. „Инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства е жизненоважна за постигане на нулево бъдеще. IONITY е една от водещите мрежи за зареждане на EV в Европа, която обединява пионери в автомобилната индустрия, за да създаде безпроблемно изживяване за шофиране без емисии в цяла Европа“, каза Джордано.

Някои от автомобилните производители вече обявиха потвърждение за инвестицията си, но отново без конкретни суми. „Ние прехвърляме нашата продуктова гама към електрически автомобили във всички наши основни сегменти. Това е голяма промяна, но аз я виждам като още по-голяма възможност“, казва например шефът на Audi Маркус Дюсман. За успеха на електронната мобилност, казва той, националната инфраструктура за зареждане е абсолютно решаваща. „Повече от всякога, не само продуктът е важен, а цялата екосистема. С фокуса си върху напредването и подобряването на предлагането на мрежата за зареждане, масовото разширяване на IONITY ще играе ключова роля за превръщането на електрическите превозни средства в по-привлекателни.“

Джейсън Йонг, президент на Kia Europe, добавя: „Докато гледаме към постепенното премахване на новите автомобили с двигатели с IC през следващите десет години, от съществено значение е шофьорите да имат достъп до обширна и надеждна инфраструктура за бързо зареждане.“.