Архив

Skoda Transportation & Temsa дебютира тролейбус E’City

Първият им клиент е Пражката градска транспортна служба (DPP)skoda-transportation-ecity-elektrobus-electric-bus-2021-01-min

Източници: sustainable-bus.com, skoda.cz

Skoda Transportation Group представи новия си тролейбус E’City на изложението CzechBus в Прага. Изцяло електрическият автобус може да превозва 69 пътници, 28 седящи, и се основава на шасито на турския партньор на Skoda Temsa. Първият им клиент е Пражката градска транспортна служба (DPP).

DPP поръча 14 автобуса E’City от Skoda Transportation Group и ще ги използва основно по линии 154 и 213, както се съобщава. Първият електрически тролейбус трябва да пристигне в Прага преди края на годината, а останалите 13 ще последват през февруари 2022 г.

За технически подробности – Skoda Transportation (и нейното дъщерно дружество Skoda Electric) не е част от Volkswagen Group (това са автомобилите Škoda), а принадлежи към PPF Group на чешката компания Petr Kellner. Независимо от това, те споделят корените си по същия начин като марката луксозни автомобили Rolls-Royce и едноименният производител на самолетни двигатели, преди пътищата да се разделят.

За да разработи новия автобус E’City, Skoda се обърна към Temsa, турски производител, свързан с PPF Group. Temsa произвежда каросерията на автобусите в Турция, докато Skoda доставя електрическото задвижване, включително батерии и пантографи. Те също така сглобяват и тестват всички превозни средства в завода на Skoda в Пилзен, Чехия. От своя страна Temsa представи два модела електрически автобуси през 2019 г.

Въпреки това, Зденек Майер, старши вицепрезидент по продажбите в Skoda, поясни, че ролята на Temsa в разработването на E’City е била само на подизпълнител. „Въз основа на констатациите от предишни проекти, ние предложихме конкретни модификации на съществуващото решение, което нашата сестринска компания има за своите превозни средства и по този начин производството на каросерията се осъществи в Турция“, обясни той.

Skoda Transportation все още не е разкрила реални данни за ефективността. Въпреки това, спецификацията разкрива дължина от 12 метра и 2,55 метра ширина. Височината е 3,3 метра, което означава, че автобусът E’City е нископодов автобус с 5,8 метра междуосие. Задвижването идва от 160-кВт електрическо задвижване, което може да работи със скорост до 80 км в час.

Няма информация за капацитета на батерията, но Skoda гарантира пробег от „повече от 100 километра през целия експлоатационен живот на батерията“. Въпреки това, като тролейбус, обхватът на батерията и електричеството е второстепенен – пантографът осигурява междинно зареждане през цялото пътуване с мощност до 150 кВт, а Прага вече има въздушни линии за обикновени трамваи. Освен това превозните средства могат да се зареждат и по кабел през нощта в депото.

Батерията захранва и климатика, а Skoda посочва модерна система за информация за пътниците, система от камери за наблюдение на интериора и автоматично броене на пътниците.

Що се отнася до оператора DPP, Skoda E’City е първият модел, който компанията ще притежава, вместо да наема, както направиха с други модели по време на тестване. Последното продължава от няколко години и създава известни трудности при зареждането на инфраструктурата, обясни Петр Витовски, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на DPP. Въпреки това, „Ние сме оперативно готови“, добави той. В допълнение към въздушните линии, компанията е инсталирала зарядни устройства за пантограф на крайните станции Strašnická и Želivského за тролейбусите.

Прага цели да намали емисиите с 20 процента през 2024 г.; до 2030 г. една трета от автобусите ще работят на електричество.