Архив

Lexus представя концепцията за ROV с водороден двигател

Шофиране с почти нулеви емисии, съчетано с екстремни офроуд възможностиLexus-ROV_Concept-2021-1024-01

Източник: netcarshow.com

Lexus разкри нова концепция ROV (Recreational Off-highway Vehicle), превозно средство с водороден двигател, предлагащо шофиране с почти нулеви емисии, съчетано с екстремни офроуд възможности. То отразява ангажимента на Lexus да гарантира, че вълнуващото шофиране може да съществува съвместно с общество без въглерод, съсредоточено върху отговорната мобилност.

Lexus-ROV_Concept-2021-1024-20Докато се справя с целите си за въглеродна неутралност, Lexus допринася за удоволствието от шофирането на автомобили. Тази ROV концепция олицетворява вълнуващия звук на ICE и отзивчивото повишаване на въртящия момент, което идва от бързата скорост на горене на водорода, който Lexus вярва, че е много съвместим с ROV.

Тази концепция за ROV, задвижвана с водород, е резултат от желанието на Lexus да запази удоволствието от офроуд в утрешното нисковъглеродно общество. 1,0-литровият водороден двигател работи точно като бензинов двигател, но с резервоар с високо налягане за компресиран водород, който се доставя точно чрез директен водороден инжектор. Новият водороден двигател на Lexus произвежда почти нулеви емисии, с незначително количество двигателно масло, изгаряно по време на шофиране.

За Lexus ROV Concept дизайнерският екип разработи превозно средство, което ще изглежда добре във всякакъв видLexus-ROV_Concept-2021-1024-14 (1) естествена среда. Автомобилът носи всички истински отличителни белези на офроуд превозно средство с открито окачване, защитна клетка и буци офроуд гуми за шофиране по кални писти. Размерите са: 3120 мм (дължина), 1725 мм (ширина), 1800 мм (височина).

Дизайнерският екип искаше да създаде превозното средство, което хората биха очаквали от производител на луксозни автомобили, но без да губят здравината на ROV. Те проектираха каросерия, която може да защити пътниците, да включва емблематичната решетка на Lexus и да запази достатъчно ход за предното окачване. В допълнение, предните калници са замислени да предлагат защита срещу всякакви блуждаещи камъни и кал.

Капакът на окачването, свързан със задния резервоар за водородно гориво, предпазва функционалните части, както и предава усещането за издръжливост, наследено от SUV-овете на Lexus. Тъмната бронзова боя е внимателно изработена заедно с олекотена каросерия и окачване, предназначени както за комфорт, така и за забавно шофиране извън пътя. Предните и задни светлини с мотив „L“ на Lexus и задната значка на LEXUS изразяват най-новия дизайнерски език на Lexus.

Вътре, базиран на концепцията Tazuna, ROV има прост измервателен уред, който незабавно отчита информацията, от която се нуждае водачът, докато водачът се концентрира върху шофирането.