Citroën: Актуализация на гамата за ë-C4
Нова функция за plug-in хибриди
По stellantis.com
Със Citroën ë-C4, друг електрически модел от Stellantis Group вече получава по-голям обхват – с разлика от другите модели. В допълнение, марката е интегрирала нова функция в модела C5 Aircross Hybrid PHEV, за да увеличи използването на електрическо шофиране.
С последните технологични подобрения, въведени и за други модели e-CMP, обхватът на WLTP на ë-C4 се увеличава със седем километра до сега – 357 километра. Само с два процента повече стандартен диапазон, увеличението тук е малко по-малко; други модели могат да се увеличат с до осем процента с актуализацията. Въпреки това, Citroën казва, че пробегът в реалния свят трябва да се подобри с почти 30 километра, в зависимост от условията на работа.
Една от причините, поради която увеличаването на гамата на Citroën е по-малко изразено: в прессъобщението марката споменава само две от трите мерки, които са били приложени в други модели. В бъдеще ë-C4 ще има и модифицираното предавателно отношение и новата термопомпа, която може да се управлява по-прецизно с помощта на хигрометричен сензор в интериора. Французите обаче не споменават промяната към по-ефективни гуми с етикет A+ – тъй като ë-C4 вече се доставя с гуми с ниско съпротивление при търкаляне A+ от пускането на пазара, както говорителят на Citroën потвърди отново на въпрос от electrive.net . Вече посочихме различните мерки за ефективност на единствения компактен модел на превозните средства e-CMP в нашия доклад за шофиране от декември 2020 г.
Електрическият двигател 100 кВт и батерията от 50 кВтч остават непроменени. Stellantis преди това обяви увеличение на обхвата за моделите Peugeot e-208 и e-2008, както и за DS 3 Crossback E-Tense и малко по-късно за електрическите автомобили Opel/Vauxhall Corsa-e и Mokka-e. Тъй като тези модели все още не бяха с гуми A+, потенциалът за увеличаване на обхвата беше по-голям тук.
Citroën също внедри актуализация за своя PHEV модел C5 Aircross Hybrid. От октомври неговите потребители във Франция и Обединеното кралство са били уведомявани от превозното си средство, когато не се зарежда редовно. „Напомнянето за Plug-in“ беше приложено чрез OTA актуализация и според съобщението има за цел да помогне на клиентите „да оптимизират производителността на своя хибрид с приставки и допълнително да намалят въздействието си върху околната среда“.
По-конкретно, известието се възпроизвежда на дисплея на инфотейнмънта след пет дни или десет пътувания без зареждане – веднъж на ден. Ако автомобилът не е зареден в продължение на 30 дни, известието се появява два пъти на ден. Функцията обаче няма други последици освен полето за уведомяване. Функцията трябва да бъде въведена в други страни в началото на 2022 г. и ще бъде налична и в C5 X Plug-in Hybrid в бъдеще.
Citroën заявява, че 55% от пътуванията под 40 километра със Citroën PHEV вече се извършват чисто електрически. Средно клиентите ще зареждат автомобила си един до два пъти на 100 километра – със стандартен пробег от 55 километра в C5 Aircross Hybrid.
Докато „Plug-in Reminder“ е насочен повече към отделните шофьори, Citroën също пусна „PHEV Connect“ като услуга за мениджъри на автопарк. Системата разчита на Citroën Connect Box за предаване на телематични данни за автомобила. Това има за цел да предостави на мениджърите на автопаркове точна информация за използването и да им позволи да предприемат „мерки за влияние върху поведението на шофиране“. Данни като честота на зареждане, процент на използване в електрически или хибриден режим и разход на гориво трябва да им позволят да намалят общите разходи за притежание. За тази цел „PHEV Connect“ има функция, която изчислява потенциалните спестявания чрез по-добро поведение при шофиране и по-висока честота на зареждане.