Opel Astra (2022 г.) може вече да се поръчва
Подобно на своя предшественик, новодошлият внася иновации в компактния клас, които клиентите преди са познавали само от по-скъпите превозни средства
Архитектурата на новата Opel Astra включва и най-новите автоматизирани системи за подпомагане на водача
Astra се предлага от началото на продажбите с мощно хибридно електрическо задвижване, както и високоефективни бензинови и дизелови двигатели
Източник: netcarshow.com
Opel разкри изцяло новото, шесто поколение на Astra. Историята на успеха на бестселъра на Opel започва преди 30 години с потомъка на легендарния Kadett. С изцяло новата Astra германският производител сега отваря следващата глава: за първи път моделът от компактния клас се предлага с електрическо задвижване.
Opel ще предложи новата Astra в две нива на мощност като plug-in хибрид. Освен това има версии с високоефективни бензинови и дизелови двигатели в комбинация с оптимизирани шестстепенни ръчни и осемстепенни автоматични трансмисии.
Новата Opel Astra също е дизайнерско изявление за марката. Динамичен както никога досега, с чисти, опънати повърхности, детоксикирани от излишни елементи и с новото лице на марката – Opel Vizor. Със следващото поколение компактен клас Opel показва, че Astra е готова да определи нова ера.
Новата Opel Astra ще стартира тази година като спортен модел с пет врати с ниска визия и все пак повече пространство от своя предшественик. С дължина от 4374 милиметра и ширина от 1860 mm, тя удря най-сладкото място в компактния сектор.
Благодарение на особено късия преден надвес, новата Astra е само с 4,0 мм по-дълга от предишния модел и увеличеното междуосие от 2675 мм (+13 мм). Независимо от мускулестата, уверена стойка, практичният багажник на новата Opel Astra с регулируем под все още предлага на водача и четиримата пътници 422 литра обем на багажа.
Новото поколение е проектирано и разработено в централата на Opel в Рюселсхайм, където производството започна тази есен. Подобно на своя предшественик, лансиран през 2015 г., новодошлият внася иновации в компактния клас, които клиентите преди са познавали само от по-скъпите превозни средства. Например, Astra може да превърне нощта в ден: най-новата еволюция на адаптивната Intelli-Lux LED® Pixel светлина идва направо от флагманската Insignia на Opel и със 168 LED елемента е водеща в пазарните сектори на компактните и средните размери.
Скок във времето се случи в интериора на новото поколение Astra. С напълно цифровия Pure Panel аналоговите инструменти остават в историята. Вместо това, новият интерфейс човек-машина (HMI) със свежа, модерна графика предлага на клиентите чисто, по-интуитивно изживяване. Пътниците могат да управляват новата Astra интуитивно чрез изключително широк сензорен екран, точно като смартфон. Дизайнерите и инженерите на Opel са положили големи грижи, за да гарантират, че водачът получава цялата необходима информация и полезни опции за работа, но не е обременен с излишни данни или функции. Освен това ключови настройки като климатичния контрол все още могат да се управляват чрез физически превключватели и бутони.
Обикновено Opel е и изключителният комфорт на седене на новия модел компактен клас. Предните седалки, разработени вътрешно, са сертифицирани от AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) и със своята примерна ергономия са изключително удобни, особено при дълги пътувания. Водачът се поддържа от най-съвременни асистиращи системи, вариращи от head-up дисплей до полуавтоматизираната система за подпомагане Intelli-Drive 2.0 и 360-градусовата камера Intelli-Vision.
„Изцяло новата Astra – ражда се нов Blitz! Със сензационен дизайн и водеща в класа технология. Електрифицирана и високоефективна за възможно най-ниски емисии; отправяне към нова ера. Astra е изпълнена с изключителна прецизност до най-малките детайл. Ние сме уверени, че следващото поколение Astra има всичко необходимо, за да стане поредният бестселър и да привлече много нови клиенти към марката“, казва главният изпълнителен директор на Opel, Майкъл Лошелер.
Нова интерпретация на смелата и чиста философия на дизайна на Opel
След SUV-овете Mokka, Crossland и Grandland, новата Astra е първият хечбек на Opel, който интерпретира смелата и чиста философия на дизайна на марката. Opel Vizor (новото лице на марката, което се вижда за първи път на Mokka и централния външен дизайнерски елемент) следва Opel Compass, където вертикалните и хоризонталните оси – острата гънка на капака и графиката във формата на крило на дневните светлини – се пресичат с емблемата на Opel Blitz в средата. Разтягайки се през предната част, правейки новата Astra да изглежда още по-широка, Vizor също така безпроблемно интегрира технологии като ултра тънките предни фарове Intelli-Lux LED® и предната камера на системата Intelli-Vision. Погледнато отстрани, Astra от следващо поколение изглежда особено динамична благодарение на ясно изразената наклона напред на C-колоната.
Отзад Opel Compass се повтаря от централно монтирания Blitz, вертикално подравнената високо монтирана спирачна лампа и задните светлини (енергийно спестяващи LED, както и всяко външно осветление). Емблемата на Blitz се удвоява и като ключалка на задната врата, която е изработена от най-съвременен композитен материал. Тази технология е не само лека и твърда, но също така позволява прецизно изпълнение на дизайнерски детайли като особено тънките задни светлини.
„Новата Astra представлява вълнуващата следваща стъпка от нашето ново изпълнение на дизайна“, казва вицепрезидентът по дизайна, Марк Адамс. „Със своята смела предна лицева част на Vizor, силни мускулести арки на колелата и чиста повърхност, новата Astra има много спортна и уверена личност. Интериорът също прави смела крачка в бъдещето. Силният ориентиран към водача кокпит с безшевно стъкло на новият Pure Panel ще донесе изцяло ново емоционално изживяване на нашите клиенти.“
Дигитален кокпит Pure Panel от следващо поколение с опция за напълно остъклена
Същата немска прецизност се прилага в целия интериор, където абсолютният акцент е следващото поколение на Pure Panel, въведено за първи път в Mokka. Този обширен дигитален кокпит (по избор напълно остъклен) разполага с два 10-инчови дисплея, безпроблемно интегрирани – заедно с вентилационния отвор от страната на водача – в хоризонтален формат. Благодарение на подобен на затвора слой, който предотвратява отраженията нагоре в предното стъкло, дизайнът не разполага с качулка над дисплеите, което допълнително подобрява високотехнологичната функционалност и атмосфера.
С физическите контроли, сведени до минимум под формата на фино изработени клавиши, Pure Panel постига оптимален баланс между дигитализация и интуитивна работа, детоксикиран от дразнещи визуални стимули и без нужда от подменюта. Няма нужда и от кабели, тъй като новото поколение мултимедийни информационно-развлекателни системи със свързани услуги – които могат да се управляват чрез гласово управление на естествен език, както и чрез докосване – могат да бъдат свързани стандартно за всички варианти на модела към безжични Apple CarPlay и Android Автоматично чрез съвместими смартфони.
Динамично, но същевременно композирано управление, спиране и стабилност Autobahnproof.
Новата Opel Astra е базирана на третото поколение на много гъвкавата многоенергийна архитектура EMP2, с вградена ДНК на Opel от самото начало на разработката. Това означава, че управлението е композирано, както и динамично, и че новият модел – като всеки Opel – е „устойчив на автобан“. С други думи, високоскоростната способност беше основна цел за развитие.
Кормилната и страничната твърдост на шасито – окачване на стойки McPherson отпред, торсионна греда отзад – са проектирани за висок контрол на отклонението (затихване на движението около хоризонталната ос). При спиране новият модел осигурява силна спирачна мощност и остава много стабилен както в завои, така и в права линия. Твърдостта на усукване на новия Opel Astra е с 14 процента по-висока от тази на предшественика.
Усъвършенствани системи за подпомагане на водача, включително полуавтоматична смяна на лентата
Архитектурата на новата Opel Astra включва и най-новите автоматизирани системи за подпомагане на водача. В допълнение към мултифункционалната камера на предното стъкло, технологията включва четири камери за тялото (една отпред, една отзад и една от всяка страна), пет радарни сензора (един отпред и един във всеки ъгъл), както и като ултразвукови сензори отпред и отзад.
Камерите и сензорите са интегрирани с e-horizon свързаност в Intelli-Drive 2.0, което разширява обхвата на камерите и радара. Това позволява на системата да адаптира скоростта в завои, да прави препоръки за скорост и да извършва полуавтоматични промени в лентата. Разпознаването на изключване на ръцете на волана гарантира, че водачът остава ангажиран през цялото време.
Предупреждение за кръстосано движение отзад, откриване на мъртва зона на далечни разстояния и активно позициониране на лентата, което държи автомобила в средата на лентата за шофиране, включват Intelli-Drive 1.0.
Дългият списък от автоматизирани системи за подпомагане на водача включва и адаптивен круиз контрол, който увеличава или намалява скоростта, за да следва превозното средство отпред – без да надвишава зададената скорост – и може да спре до спиране, ако е необходимо. С автоматичната скоростна кутия шофирането се възобновява автоматично благодарение на Stop & Go.
Предлагането на водещи в класа асистиращи системи включва допълнително голям дисплей за глава и Intelli-Vision, камера и радарна система за по-лесно паркиране.
Новата Astra носи първокласния Intelli-Lux Pixel Light® в компактния пазарен сектор
Ролята на Opel Astra като носител на напреднали технологии продължава в осветлението и седалките, типични области на опит за марката Opel. Предишният модел изигра пионерска роля при въвеждането на адаптивна матрична светлина през 2015 г., а следващото поколение сега внася за първи път най-новата разработка в областта на осветлението в компактния пазарен сектор – Intelli-Lux LED® Pixel Light. Тази най-съвременна технология, която вече е налична в Grandland SUV и флагманите на Insignia на Opel, включва водещи в сегмента общо 168 LED елемента – 84 във всеки ултра тънък фар. Дългият лъч се регулира безпроблемно за милисекунди, без отблясъци за други участници в движението. Приближаващият се или предхождащ трафик се „отрязва“ точно. Обхватът и посоката на светлината варират в зависимост от ситуацията на шофиране и заобикалящата среда.
Най-добрите в класа AGR ергономични седалки с масаж и вентилация
Ергономичните AGR седалки на Opel се радват на всепризната репутация и новата Astra продължава тази дългогодишна традиция. Сертифицирано от Aktion Gesunder Rücken e. V. позицията на предните седалки е с 12 мм по-ниска в сравнение с предишния модел, което допълнително засилва усещането за „спортно“ шофиране. Добрата стойка е гарантирана, като плътността на пяната на седалките е оптимизирана според контурите „Спорт“ или „Комфорт4.
AGR предните седалки на новата Opel Astra са най-доброто, което компактният клас може да предложи и разполагат с широка гама от опции за регулиране, от електрическо накланяне до електропневматична опора за кръста. В кожената облицовка Nappa те дори предлагат вентилация, масаж за водача и отопление отзад и отпред. Предлагат се и седалки, декорирани в стилна алкантара.
Opel Astra става електрически за първи път с мощни plug-in хибриди
Новата Opel Astra се предлага от началото на продажбите с мощно хибридно електрическо задвижване, както и високоефективни бензинови и дизелови двигатели, електрифицирайки модела от компактния клас на Opel за първи път в историята на марката. Мощността варира от 81 кВт (110 к. с.) до 96 кВт (130 к. с.) при бензиновите и дизелови варианти и до 165 кВт (225 к. с.) изходна мощност на системата при плъгин хибридните варианти. Шестстепенната скоростна кутия е стандартна за бензиновите и дизеловите агрегати, с осемстепенна автоматична трансмисия (електрифицирана при plug-in хибридите) като опция за по-мощните двигатели.
Opel отвори книгите за поръчки за новата Astra от есента на 2021 г. Първите клиенти ще получат своите коли в началото на 2022 г.