Архив

Volkswagen задвижва напред електрификацията на своите европейски заводи

В допълнение към Цвикау и Емден, още европейски обекти ще бъдат електрифицирани

Волфсбург, централата на групата и производствения обект, ще бъдат трансформирани: договорено

От ляво на дясно: Ханс Дитер Пьотш, председател на Надзорния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft, д-р Херберт Диес, председател на управителния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft и Даниела Кавало, председател на Общия и групов работнически съвет на Volkswagen AG.

От ляво на дясно: Ханс Дитер Пьотш, председател на Надзорния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft, д-р Херберт Диес, председател на управителния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft и Даниела Кавало, председател на Общия и групов работнически съвет на Volkswagen AG.

частично производство на ID.3 от 2023 г.; потвърждение, че Project Trinity ще се изпълнява от 2026 г. нататък

При 89 милиарда евро инвестициите в бъдещи области за първи път ще съставляват над половината от общите капиталови разходи

Групата потвърждава целта за оперативен марж в горния край на диапазона от 6–7,5 процента за 2021 г., очаквани доставки на около 9 милиона превозни средства, коригиран нетен паричен поток за автомобилния отдел от 15 милиарда евро със сигурност ще бъде постигнат

volkswagen-newsroom.com/en

В рамките на плановия кръг 70, Volkswagen Group преди дни реши да електрифицира своите европейски заводи в преследване на целта си да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност до 2025 г. По този начин Групата енергично напредва в изпълнението на своята НОВА АВТОМАТИЧНА стратегия.

Централният офис на групата и производственият обект във Волфсбург ще бъдат трансформирани и конкурентоспособността на групата ще бъде повишена чрез по-високи разходи за бъдещи технологии. Инвестициите, ориентирани към бъдещето, които ще бъдат предимно в електронната мобилност и цифровизацията, за първи път ще представляват най-голям дял от общите инвестиции от 159 милиарда евро, 56 процента или 89 милиарда евро. Volkswagen очаква до 2026 г. всеки четири продадени превозни средства да имат система за задвижване с батерии.

DB2021AL01295_overfullХанс Дитер Пьотч, председател на Надзорния съвет на Volkswagen AG, каза: „Приетите днес решения показват колко решително вървим напред към трансформацията на Volkswagen Group. Нашите инвестиции ще бъдат насочени към бъдещето на мобилността във всичките й ключови аспекти и към системното прилагане на стратегията на Групата. Нашата изключително стабилна и солидна финансова база ни позволява да финансираме сами необходимите инвестиции. Ето защо ние също така сме много уверени, че тези инвестиционни решения ще насочат Volkswagen Group към бъдещ успех.”

Електрификация на повече европейски централи

При цялостното електрифициране на своите европейски заводи Volkswagen Group възнамерява да генерира допълнителни синергии и да се възползва от икономиите от мащаба.

Групата ще инвестира около 21 милиарда евро само в заводите си в Долна Саксония, повечето от които ще бъдат насочени към производствени обекти и съоръжения за компоненти.

DB2021AL01298_overfullВ средносрочен план Хановер ще премине изцяло на електричество, като ще започне модернизация на обекта. Най-важният в момента проект на групата, насочен към бъдещето, ще бъде създаден в Хановер, където ще бъде произведен първият автомобил Artemis. Производството на каросерията за нов модел Bentley също е потвърдено. Друго производно на превозното средство, ID. също е одобрено. Освен това Хановер ще оглави автономното шофиране в групата със совалките на MOIA и ID. BUZZ.

Електрификацията на завода във Волфсбург чрез проект Trinity е потвърдена. Предвид силното търсене на електрически превозни средства, Групата също така планира да преоборудва обекта за пълно производство на ID.3 от 2024 г., като гарантира рентабилност с пакет за производства. Преди 2024 г. се предвижда частично производство с доставки от Цвикау. Този план ще позволи на Групата да обслужва допълнителни пазарни обеми, с които Цвикау сам не би могъл да се справи поради добрите дългосрочни прогнози за използване на капацитета.

Германските заводи за компоненти ще продължат трансформацията към електронна мобилност, която започнаха през 2015 г. Наред с хардуера за инфраструктура за зареждане, заводът в Хановер ще произвежда и оси за модели MEB. В Брауншвайг, Залцгитер и Касел, Групата ще инвестира в разширяване на съществуващото MEB производство на акумулаторни системи, ротори/статори и електрически двигатели. Освен това заводите вече се подготвят за производство на ключови компоненти на платформата SSP. По този начин Volkswagen прави следващата стъпка в своето стратегическо развитие в ключов доставчик на електрически модули и платформи.

Заводът Залцгитер ще бъде допълнително разширен в европейски хъб за батерии. Групата ще инвестира около 2 милиарда евро за производството на унифицираната клетка на Volkswagen за обемния сегмент в своята гигафабрика в Долна Саксония от 2025 г. Разработването, планирането и контролът на производството на батерии също ще бъдат обединени в Залцгитер. За тази цел Надзорният съвет одобри създаването на европейска компания, която ще комбинира всички дейности на Групата, свързани с батериите, и ще улесни участието на трети страни в бъдеще. Новата компания ще наблюдава и стратегическите партньорства с Umicore, 24M и Vulcan Energy, договорени тази седмица.

Беше договорено, че бъдеща производствена програма за обекта в Оснабрюк и концепция за вторична употреба за Дрезден ще бъдат разгледани в кръг на планиране 71.

Стефан Вайл, министър-председател на провинция Долна Саксония и член на Надзорния съвет на Volkswagen AG, каза: „89 милиарда евро през следващите пет години само в бъдещи технологии като електромобилност и цифровизация – това е ясен ангажимент. Ето как НОВАТА АВТОМАТИЧНА стратегия може да има голям успех. Фактът, че 21 милиарда евро се инвестират в обекти в Долна Саксония във Волфсбург, Хановер, Брауншвайг, Залцгитер, Оснабрюк и Емден е още един знак, че глобалната Volkswagen Group е отдадена на своите корени от Долна Саксония. Доволни сме от този силен сигнал за запазване на около 130 000 работни места.”

Групата също така планира допълнителни инвестиции в електронната мобилност в Германия и Европа:

  • В Лайпциг синергията на архитектурата на електрическите ЛПС ще бъде използвана за премиум сегмента с два модела Porsche
  • По отношение на електрифицирането на завода в Некарсулм беше решено да се преоборудва следващото поколение на моделната фамилия на Audi E6.
  • От 2026 г. вече напълно електрифицираният завод в Брюксел ще произвежда новото Audi Q8 e-tron.
  • На Иберийския полуостров има планове за производство на компактни електрически превозни средства в завода с различни марки в Марторел и електрически SUV в завода с различни марки в Памплона от 2025 г. Окончателното решение зависи от общите условия и правителствените стимули.
  • Трансформацията на Волфсбург – договорена визия за 2030 г.

Проект Trinity е потвърден за завода във Волфсбург, а допълнителните деривати ще бъдат разгледани в следващия кръг наDB2021AL01299_overfull планиране.

Даниела Кавало, председател на Общия и групов работнически съвет, каза: „Чрез приемането на тези резолюции в кръга на планиране, нашата група доказва още веднъж, че за нас системната трансформация и устойчивите перспективи за запазване на работните места вървят ръка за ръка. Резултатите за нашите колеги в нашите заводи по целия свят, в марките и компаниите ще укрепят курса, който следваме заедно. Като представители на служителите в Надзорния съвет, ние изрично оценяваме инициативите от кръга на планиране като точно правилния план в тези изключително несигурни времена: Volkswagen изпълнява – и ние ще продължим успешно да оформяме промяната.”

Освен това управителният съвет очерта планове за мащабна реорганизация на завода до 2030 г.

Проект Trinity, за който се обмисля фабрика извън текущата площадка на завода, има за цел да създаде иновативен, конкурентоспособен електрически акумулатор от следващо поколение и превозно средство с ниво 4, като същевременно позиционира производството за бъдещето. Има планове за изграждане на второ авангардно електрическо производствено съоръжение в сегашните производствени помещения до 2030 г. Обектът ще бъде допълнен от най-модерния европейски център за научни изследвания и развитие, Sandkamp Campus.

DB2021AL01296_overfullГлавният изпълнителен директор Херберт Диес, каза: „В НОВИЯ AUTO свят нашият бизнес модел претърпява радикална промяна – Volkswagen се трансформира от традиционен автомобилен производител във вертикално интегрирана група със силни групи марки и водещи в света технологични платформи. Волфсбург, отдавна установената централа на нашата група, ще бъде централна за трансформацията, защото можем да запазим силната си позиция в дългосрочен план само ако Волфсбург е успешен. Ние ще дадем на производството Волфсбург нова идентичност с нашата визия за 2030 г. Нашата цел е да създадем международно устойчив обект с ефективно управление на групата, две електрически производствени съоръжения, плюс център за изследване и развитие на най-съвременните технологии, и да създаване и разширяване на други ориентирани към бъдещето полета.”

Планирането на кръг 70 ще направи групата много по-конкурентоспособна

При актуализирането на петгодишното си планиране Volkswagen Group също така ясно дефинира пътя към постигането на своите стратегически финансови цели като част от стратегията НОВО АВТО. Това ще направи групата много по-конкурентоспособна.

Стратегическата цел за 2025/2026 г. е оперативна възвръщаемост на продажбите за Групата в диапазона от 8-9 процента. В същото време капиталовите разходи и разходите за разработка ще бъдат намалени до около 11 процента от приходите в автомобилния отдел. Коригираният нетен паричен поток за автомобилния отдел (преди M&A и изходящите потоци от дизел) се очаква да достигне 15 милиарда евро годишно през 2025/2026 г.

За тази година Групата потвърди целта си за оперативен марж в горния край на диапазона от 6–7,5 процента. Доставките до клиентите ще бъдат около 9 милиона. Групата повтаря, че коригираният нетен паричен поток за автомобилния отдел от 15 милиарда евро (преди M&A и изходящите потоци от дизел) със сигурност ще бъде постигнат. Тази година беше постигнат добър напредък с програмата за фиксирани разходи, така че до края на септември фиксираните разходи бяха намалени с 8 процента в сравнение с 2019 г. Предвижда се намаляване с 10 процента до 2023 г.

Делът от общите разходи, които ще бъдат инвестирани в бъдещи технологии до 2026 г., сега е повишен на 56% от 50% в предишното планиране. Общо около 89 милиарда евро са предвидени за електронна мобилност, хибридизация и дигитализация, 16 милиарда евро повече в сравнение с 69-ия кръг на планиране. Изискването за допълнителни инвестиции се дължи главно на ускореното нарастване на електронната мобилност като част от Зелена сделка, както и създаването на собствени гигафабрики за батерии и вертикална интеграция във веригата на стойността на батериите.

Капразходите и разходите за разработка на електронна мобилност бяха увеличени с около 50 процента в 70-ия кръг на планиране до 52 милиарда евро. Обратно, ясният фокус върху ускореното нарастване на BEV ще позволи разходите за хибридизация като междинна технология да бъдат намалени с около 30 процента до 8 милиарда евро. Като цяло се очаква делът на BEV превозните средства да нарасне от около 5-6 процента в момента до приблизително 25 процента през 2026 г.

До 2030 г. се очаква близо една трета от приходите на глобалния пазар на мобилност да идват от софтуерно базирани услуги. За да се използва този потенциал, 30 милиарда евро са предвидени за дигитализацията на продуктите и компанията, включително автономното шофиране, до 2026 г., което е увеличение от около 10 процента спрямо предишното планиране.