Архив

Toyota Motor Europe със 100% намаляване на CO2 до 2035 г.

Toyota е готова за 100% намаляване на CO2 в продажбите на всички нови превозни средства до 2035 г. в Западна Европа

Най-малко 50% ZEV микс през 2030 г., с възможност за допълнително увеличаване, ако клиентското търсене е по-високо

Европейска премиера на акумулаторен електрически SUV bZ4X – следващата стъпка в разширяващото се1920_kenshiki-2021plenary портфолио на ZEV

Подпомага напредващата водородна икономика с производството на модули с горивни клетки в Белгия

Разширената електрифицирана гама от ключово значение за растежа на продажбите – 1,07 милиона продажби през 2021 г., нарастващи до 1,3 милиона през 2022 г.

Брюксел, Белгия – На своето събитие Kenshiki за медиите тази седмица Toyota Motor Europe (TME) съобщи последните новини за своята европейска бизнес стратегия, споделяйки визията на компанията, новите продукти и технологичните разработки. Kenshiki означава прозрение на японски, а тазгодишното събитие се фокусира върху ангажимента на TME към въглеродната неутралност, ускоряването на плана за електрификация и активната й роля в изграждането на водородна икономика.

Път към въглеродната неутралност

По време на основния пленарен брифинг ръководителите на Toyota обясниха стратегията на компанията за постигане на въглероден неутралитет възможно най-бързо, като същевременно минимизират въглеродните емисии по време на пътуването към неутралност.

Целта за минимизиране на въглеродните емисии ще бъде постигната чрез ускоряване на електрификацията и предлагане на разнообразна гама от CO2 ефективни задвижващи решения на всички свои клиенти.

През следващите години Toyota ще пусне все по-голям брой практични и достъпни превозни средства с нулеви емисии (ZEV), като bZ4X – на сн. – ще бъде най-новият модел, който ще бъде пуснат. До 2030 г. се очаква миксът от продажби на ZEV да бъде минимум 50% в Западна Европа, с капацитет и способност за допълнително увеличаване, ако търсенето на клиентите се повиши още повече.

„След 2030 г. очакваме да видим по-нататъшно ускоряване на търсенето на ZEV и Toyota ще бъде готова да постигне 100% намаление на CO2 във всички нови превозни средства до 2035 г. в Западна Европа, като се приеме, че дотогава има достатъчно инфраструктури за зареждане с електрическо зареждане и зареждане с водород, заедно с необходимият капацитет за възобновяема енергия се увеличава.“, каза Мат Харисън, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.“

Гил Прат, главен учен на TMC и главен изпълнителен директор на TRI, допълнително обясни, че пътят към въглероднатаtoyota-proace-verso-electric-2020-09-min неутралност се основава най-ефективно на разнообразието от решения за задвижване поради голямото разнообразие от пазари по света, произтичащо от три ключови фактора:

  • разнообразна природа на енергийните източници в целия свят.
  • различните транспортни нужди на хората
  • и трето, императивът да се увеличи максимално възвръщаемостта на инвестициите за въглерод, за да се гарантира, че използването на оскъдните суровини за батерии е оптимизирано.

„Докато Toyota се ангажира да направи милиони акумулаторни електрически превозни средства достъпни за клиентите, начинът за намаляване на най-много нетни въглеродни емисии в световен мащаб е да използваме всеки артикул в нашата кутия с инструменти, включително хибридно електрическо, хибридно електрическо, електрическо с батерии и електрическо с горивни клетки Превозни средства, като пропорциите на всеки са оптимизирани, за да се използват най-добре инфраструктурните ограничения и обстоятелствата на клиентите във всеки регион, както и ограниченото предлагане и подобряване на производителността на батериите.“, заяви Гил Прат, главен учен на TMC и главен изпълнителен директор на TRI.

Повече подробности за стратегията на Toyota за батериите бяха споделени от Джералд Килман, вицепрезидент на TME R&D, след неотдавнашното глобално обявяване на нейната стратегия за инвестиции в батерии от 11,5 милиарда евро.

Започна търговското производство на първата в света биполярна NiMh батерия, която, освен че използва по-малко ценни минерали, е с по-ниска цена с двойно по-голяма плътност на изхода от обикновена NiMh батерия.

Чрез прилагането на подобни техники към литиево-йонните батерии, съчетано с по-нататъшна ефективност при потреблението на енергия на превозното средство, Toyota очаква да види 50% намаление на цената на батериите на превозно средство, без да се влошава пробегът, през втората половина на 2020-те; като по този начин прави акумулаторните електрически превозни средства по-достъпни и достъпни.

Що се отнася до очакваното въвеждане на твърдотелни батерии, г-н Килман потвърди, че след тестване на прототипи миналата година, те вероятно ще бъдат въведени за първи път в хибридни електрически превозни средства преди по-широко внедряване, включително електрически превозни средства с батерии, с цел осигуряване на по-висока производителност, по-дълъг пробег и по-кратки времена за зареждане.

Разширеното електрифицирано портфолио стимулира по-нататъшен растеж

TME очаква да достави 1,07 милиона превозни средства през 2021 г. за приблизително 6,3% пазарен дял – нов рекорд и увеличение с 80 000 единици в сравнение с 2020 г. През 2022 г. TME планира да продаде около 1,3 милиона превозни средства за пазарен дял от 6,5% – още един нов рекорд.

В основата на очаквания ръст на продажбите от 230 000 между 2021 и 2022 г. е силната продуктова мощ, включително широка наличност на TNGA платформи и най-високият досега микс на електрификация от около 70% в момента.

Той също така се поддържа от силно представяне на нови модели, включително новия bZ4X, Aygo X, GR86 и Corolla Cross.

Имаше европейска премиера на новото електрическо превозно средство с батерии bZ4X на Toyota, първото от серия от седем BZs BEV, които ще бъдат построени на специалната платформа eTNGA.

toyo 800_6corollacrosshybrid-2Беше представен новият всъдеход Corolla Cross на Toyota, който дебютира хибридната система от пето поколение.

Lexus разкри своите амбициозни планове за растеж от 20 пускани модела до 2025 г., почти удвояващи обема до 130 000 бройки. Бяха представени два нови продукта – новият електрически модел NX450 Plug-in и бъгито ROV Concept. Марката показа и тийзър на новия изцяло електрически RZ.

H2 Momentum Deep Dive сподели най-новия статус за лидерството на Toyota на водорода, тъй като неговата технология може да помогне за декарбонизиране на по-широката икономика извън транспорта. Водородната технология на Toyota вече е интегрирана в леки автомобили, автобуси, камиони, влакове, морски и стационарни приложения. Беше обявено, че TME ще започне производството в Белгия на модула горивни клетки Toyota Generation 2 от януари 2022 г.