Архив

Toyota повишава целите си за EV и представя 15 концептуални автомобила

Toyota и Lexus планират да пуснат в световен мащаб 30 модела BEV в сегментите на леки и търговскиToyota BEV Akio Toyoda web превозни средства до 2030 г.

Източник: global.toyota

Toyota направи своите електрически планове по-конкретни. На събитието за актуализиране на стратегията японската компания показа серия от концептуални автомобили като предварителен преглед на бъдещи акумулаторно-електрически модели. Lexus трябва да играе важна роля в плановете за BEV, а първокласната марка ще предлага само BEV от 2035 г.

Toyota и Lexus планират да пуснат в световен мащаб 30 модела BEV в сегментите на леки и търговски превозни средства до 2030 г., достигайки глобални годишни продажби от 3,5 милиона BEV до тази дата. Един милион от тях трябва да се падат на марката Lexus, която планира да предлага само BEV в Европа, Северна Америка и Китай от 2030 г. и по целия свят от 2035 г. В Европа марката Toyota също планира да продава само модели с нулеви емисии от 2035 г., както беше обявено в началото на декември – в съответствие с целите на ЕС.

Серията bZ ще бъде разширена под марката Toyota. Това, че наскоро представеният bZ4X няма да остане еднократен, беше предвидимо с оглед на специалната електрическа платформа, но сега има повече подробности. Президентът на Toyota Акио Тойода показа още няколко почти серийни концептуални превозни средства при актуализацията на стратегията, по-малък SUV, среден седан и голям SUV с три реда седалки.

AARNGCKСпоред Тойода разработчиците са поставили специален акцент върху ефективността. „Колкото повече батерии добавите, за да увеличите обхвата на пътуването, толкова по-голямо, по-тежко и по-скъпо става едно превозно средство“, каза президентът на Toyota. За малкия SUV японската компания се стреми към консумация на енергия от 125 кВтч/км, или 12,5 кВтч/100 км. Тойода обаче не даде повече подробности за задвижването или акумулаторната система.

Lexus залага на твърдотелни батерии

На събитието марката Lexus обяви RZ, електрически кросоувър модел. Но също така разкри концепцията за електрическиAARNNz6 седан и спортен автомобил с логото на Lexus. „По-специално, ние вярваме, че Battery EV ще се превърне в бъдещия символ на Lexus като модел, който най-ясно изразява еволюцията на автомобила, предизвикана от електрификацията“, казва Коджи Сато, главен бранд директор в Lexus.

„Времето за ускорение“ – вероятно до 100 км  в час – се казва, че е „в долния двусекунден диапазон“, обхватът над 700 километра. Сато също така говори за „възможна употреба на твърдотелни батерии“, които ще бъдат използвани за разработването на „наистина мощно акумулаторно електрическо превозно средство“.

„Чрез Battery EV, ние ще развием Lexus в марка, която предлага разнообразие от преживявания, използвайки развитието на производителността, което може да направи само производител на автомобили като Lexus, и като усъвършенства занаята на правенето на все по-лични продукти“, добави Сато. Сато не споменава планове за автомобили с горивни клетки в Lexus, като говори само за „Електромобили с батерии“.

AARNSFXАкио Тойода иска да надгради дългогодишния опит на своята компания в офанзивата на BEV, която сега е неизбежна. Въпреки че наскоро Toyota привлече повече внимание със своя хибриден маркетинг и водородни превозни средства, компанията работи върху електрически превозни средства от 1992 г. През 1996 г. беше пуснат RAV4 EV – в управляеми количества. През същата година Toyota основа дъщерно дружество за батерии, което оттогава се сля в съвместното предприятие Prime Earth EV Energy.

Тойода заявява, че оттогава Toyota е произвела повече от 19 милиона батерии. „Вярваме, че натрупаният ни опит е актив, който ни дава конкурентно предимство“, каза изпълнителният директор. „В бъдеще ще увеличим новите си инвестиции в батерии от 1,5 трилиона йени, обявени през септември, на 2 трилиона йени, като се стремим да реализираме още по-модерни, висококачествени и достъпни батерии. Това се равнява на около 15,6 милиарда евро.“

Toyota иска да направи производството по-гъвкаво

Обявените разработки на батерии и превозни средства обаче не са отклонение от водородните проекти. „В моментаAARNSHW енергийната ситуация варира значително от регион до регион. Точно затова Toyota се ангажира да предостави разнообразна гама от въглеродно-неутрални опции, за да отговори на всякакви нужди и ситуации във всяка страна и регион“, каза Тойода. „Не ние, а местните пазари и нашите клиенти решаваме кои опции да изберат.”

С по-кратки срокове за изпълнение и гъвкаво производство, което позволява големи обеми на смеси, Toyota се стреми да може да отговори на тези местни тенденции – осигурявайки собствената си конкурентоспособност. „Що се отнася до това защо се опитваме да запазим толкова много възможности, по отношение на управлението на бизнеса, може да се помисли, че би било по-ефективно да се фокусираме върху по-малко възможности за избор“, казва Тойода. „Въпреки това, ние вярваме, че бързото адаптиране към промените в бъдещето е по-важно от опитите да се предскаже бъдещето, което е несигурно.