Архив

Русия – ноемврийски продажби

Китайските марки и Ford LCV агрегати растат на пазара

Недостиг на чипове, логистични проблеми се очаква да продължат през 2022 г.

Chery Tiggo 4

Chery Tiggo 4

Китайските марки Haval и Chery, както и Ford леки търговски превозни средства увеличиха продажбите през ноември на руския пазар, който спадна с 20 процента до 125 466 бройки.

Haval увеличи обема си с повече от 200 процента до 4909 единици, като го нареди на 8-мо място по продажби за месеца, поради силното търсене на малкия SUV Jolion.

Chery увеличи обема си със 174 процента до 4097, достатъчно добро за 11-то място в списъка на най-продаваните, благодарение на популярността на малкия SUV Tiggo 4.

LCV агрегатът на Ford нарасна със 74 процента при търсене на микробуса Transit.

Това бяха ярките точки по време на слабия ноември и шансът за възстановяване през последния месец на годината беше малко вероятен поради продължаващия недостиг на чипове, който доведе до производствени и логистични проблеми в страната, според базираната в Москва Асоциация на европейския бизнес (AEB).

„Обикновено декември е добър месец за продажби на автомобили, но тази година е различно и също така изглежда, че тази тенденция ще продължи през следващата година с още по-лоши цифри през следващите месеци“, каза Томас Щерцел, председател на комитета на автомобилните производители на AEB , в изявление.

През ноември Staertzel каза, че продажбите на електрически превозни средства са нараснали до 845 за 10 месеца, скромна цифра, но 118 процента по-висока от общите продажби на EV през 2020 г. Той добави, че комитетът на производителите на автомобили е „убеден, че с удължаването на нулевия внос митото за акумулаторно-електрически превозни средства е взаимно изгодно за всички участници на пазара и правителството.“

Русия планира да субсидира закупуването на електромобили, произведени в страната, за да стимулира търсенето и производството, съобщи министерството на икономиката през август. Русия иска годишно производство на електромобили от 220 000 до 2030 г.

Продажбите на Lada, най-продаваната марка в Русия, паднаха с 31 процента през ноември, като No. 2 Kia падна със същия процент. Третото място Hyundai падна със 17 процента, а обемът на № 4 – Renault, спадна с 15 процента. Toyota, на номер 5, се понижи със 7 процента през ноември.

Данните на AEB не включват продажбите на автомобили BMW и Mercedes-Benz, след като компаниите решиха да отчитат цифри на тримесечна база.

През ноември продажбите в Русия нараснаха с 6,9 процента до 1,44 милиона в сравнение със същия период на миналата година.