Архив

1000-ият електрически автобус на Москва излиза по улиците

През 2022 г. няма да има повече нови дизелови двигатели, ще има 600 BEV, към 100% нулеви емисии до 2030 г.

Целта за края на 2023 г. е повече от 2200 електрически автобуса

Наскоро писахме за 900-ия електрически автобус в Москва, но както се оказа, руската столица току-що е достигнала

1000-ият електрически автобус на Москва

1000-ият електрически автобус на Москва

крайъгълния камък от 1000 единици!

Мосгортранс, компанията, която управлява автобусната и трамвайната мрежа в Москва, съобщи, че превозно средство номер 1000 със зелени елементи е излязло по улиците.

Дизайнът на 1000-ия електробус е специален, в еко-стил: кабината на електрическия автобус е украсена с плакати с факти за електрическите автобуси и тяхното въздействие върху екосистемата.

Минаха около три години, откакто първите акумулаторни електрически превозни средства бяха въведени там през 2018 г. и сега те навлизат в четвъртата зима.

През този период акумулаторните електрически автобуси превозват над 150 милиона души, изминават повече от 60 милиона километра по 66 автобусни маршрута и намаляват количеството на емисиите с 600 хиляди тона, според компанията. В момента има повече от 168 зареждащи „структури“ в града (точки за бързо зареждане).

Москва вече не купува обикновени дизелови автобуси и планира да закупи допълнителни 600 акумулаторни електрически през 2022 г. за общо 1600.

Целта за края на 2023 г. е повече от 2200 електрически автобуса, което означава допълнителна покупка на над 600 броя. Към този момент близо 40% от автобусния парк трябва да бъде електрически. Структурата за бързо зареждане ще се разшири до общо до 500 отделни пункта.

До 2030 г. всички автобуси ще бъдат акумулаторни или поне с нулеви емисии, защото има и проект за разработване на модел на водороден автобус от Камаз и РОСНАНО.

Според изявлението за пресата на Максим Ликсутов, заместник-кметът на Москва по транспорта, електрическите автобуси са удобни и надеждни – готови за експлоатация в широк диапазон от температури от -40°C до +40°C.

„Руските електробуси са много удобни и надеждни. Всеки електрически автобус превозва около 85 души. Този транспорт е удобен и за пътници с увреждания: електрическите автобуси са снабдени с нисък под, рампи и места за натрупване. Освен това електрическите автобуси са оборудвани със зарядни устройства за джаджи на парапетите, системи за климатичен контрол и медийни екрани.

Освен това те перфектно се справят с температурните крайности. За четвърти пореден зимен сезон иновативният транспорт работи без прекъсвания. Температурният диапазон на неговата работа е от -40 до +40 градуса по Целзий. Батериите са оборудвани със система за контрол на температурата, за да се предотврати прегряване на превозните средства през лятото и замръзване през зимата.“

Доколкото знаем, московските автобуси се захранват от литиево-титанатни батерии (LTO), които осигуряват сравнително малък обхват (енергийната плътност е значително под LFP), но могат да се зареждат много бързо в краищата на маршрута и са готови за много ниски температури, както и дълъг живот.