Sony изследва скок в нажежения бизнес с електромобили
Японският технологичен гигант представя прототип на кросоувър VISION-S 02 на CES
Bloomberg
Sony ще тества своята технология за изображения и сензори върху показания прототип VISION-S 02.
Sony Group планира да стартира компания тази пролет, която да проучи навлизането на пазара на електрически превозни средства, като се стреми да впрегне силните си страни в развлеченията и сензорите, за да играе по-голяма роля в мобилността от следващо поколение.
Новата компания, Sony Mobility, идва, когато японският технологичен гигант „проучва търговско пускане“ на електрически превозни средства, каза председателят и президент на Sony Кеничиро Йошида на основното събитие на компанията CES 2022 неотдавна.
„С нашите технологии за изображения и сензори, облачни, 5G и развлекателни технологии, съчетани с нашето владеене на съдържанието, ние вярваме, че Sony е добре позиционирана като креативна компания за развлечения, която да предефинира мобилността“, каза той.
Въпреки че някогашната му доминираща позиция в потребителската електроника е ерозирана от азиатски конкуренти като южнокорейската Samsung Electronics, Sony все още има арсенал от сложни технологии в области като сензори, важни за автономното шофиране.
Сензорите на Sony за автономни и самосъзнателни превозни средства са нарастващ сегмент от бизнеса с изображения, който обхваща повечето смартфони и цифрови фотоапарати в света.
Японската фирма също остава една от най-големите развлекателни компании в света, дом на известни франчайзи за видеоигри и филми. Аудио и развлекателните системи са все по-фокус за превозните средства от следващо поколение.
Йошида представи прототип на кросоувър VISION-S 02, използващ същата платформа за електрически превозни средства като по-рано обявеното купе VISION-S 01, което започна да се тества по обществените пътища в Европа през декември 2020 г.
Не бяха предоставени подробности относно цената или датата на пускане.
Йошида каза, че компанията разглежда мобилността като „пространство за забавление“, където пътниците могат да избират индивидуални опции за забавление и да използват 5G интернет връзка.
Уолстрийт залага сериозно на електрическите автомобили и глобалната автомобилна индустрия беше преодоляна от Tesla, сега най-ценният производител на автомобили в света. Много инвеститори също очакват Apple да пусне собствен автомобил през следващите няколко години.
Технологичните компании от китайската Xiaomi Corp. до тайванската Foxconn Technology Group се впуснаха в електромобилите, за да диверсифицират извън мобилните телефони и компютрите. Собствените амбиции на Apple Inc. за електрическа кола са сред най-внимателно разглежданите, като Bloomberg News съобщи през ноември, че технологичната фирма №1 в света ускорява развитието в сектора.
Dyson, гигантът на потребителските прахосмукачки, също прекара години в разработването на EV, но спря проекта през 2019 г.