Архив

Обемът на продажбите на Toyota Motor Europe бележи ръст от 8% през 2021

Достига рекорден пазарен дял от 6.4%Schoenherr_Schindler-Attorneys_Toyota-Frey

В периода януари-декември продажбите са 1 076 300 автомобила

Абсолютен исторически рекорд за компанията

Toyota Motor Europe(2) (TME) отчете 1 076 300 продажби на автомобили от марките Toyota и Lexus през 2021 г., надминавайки отново средния темп на растеж на европейския пазар като цяло, който се стабилизира поради комбинирания ефект на негативните последствия от пандемията и недостига на полупроводникови елементи.

През този период общият пазарен дял на TME бележи ръст с 0,4 процентни пункта до 6,4% – абсолютен исторически рекорд за компанията, който допринася за общия ръст от +1,4 процентни пункта от 2018 г. насам. Тези постижения за първи път издигат Toyota до второто място в ранглистата на най-продаваните марки леки автомобили в Европа.

Ключова част от този успех се дължи на рекордно високото потребителско търсене на гамата от модели на компанията с ниски нива на CO2 емисиите, която включва богат избор от автомобили с електрическо задвижване на батерии (BEV) и електрическо задвижване с горивни клетки, plug-in хибридни електрически и хибридни електрически модели. Общият обем на продажбите на хибридни автомобили на TME в размер на 623 777 единици отбелязва ръст с +19% на годишна база, представлява 58% от общия микс на продажбите и достига 70% на пазарите в Западна Европа.

gallery_picture_0281789001642102434„Изключително сме доволни от поредното силно представяне през изминалата година, постигнато на фона на затрудненията в следствие на проблемите с доставките, пред които е изправена цялата автомобилна индустрия.

Благодарим на нашите клиенти за тяхната лоялност и доверие. Вярвам, че демонстрираното от тях постоянство и значителни обеми в търсенето, е доказателство за нашата стратегия да се съсредоточим върху разширяването на нашата гама от нови електрифицирани превозни средства с нулеви и ниски емисии.

Нашата разнообразна продуктова гама и задвижващи системи даде възможност на TME да постигне своите цели по отношение на CO2 емисиите в ЕС и Обединеното кралство през 2021 година и ние продължаваме да поддържаме своя ангажимент в тази насока и в бъдеще, тъй като основният стремеж на компанията е насочен към неутрален въглероден отпечатък”, посочи Мат Харисън, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.

През месец декември както Toyota, така и Lexus представиха на пазара няколко нови електрифицирани модела, които ще формират основата на въглеродно неутралната стратегия на компанията. В периода до 2030 година Toyota планира да представи на пазара в световен мащаб 30 нови електромобила с акумулатори BEV във всички важни пазарни сегменти.

В този период TME ще се стреми да постигне продуктов дял от поне 50% на моделите с нулеви емисии на пазарите в Западна Европа, докато усилията на Lexus са насочени към постигане на 100% ZEV (модели с нулеви локални емисии) в продуктовата си гама в рамките на същия период. С наближаване на 2035 година, TME ще бъде готова за 100% намаляване на CO2 емисиите във всички свои нови автомобили в страните от ЕС. В по-ограничения времеви диапазон, TME планира да разшири продуктовата си гама от ZEV модели до общо 10 в периода до 2025 година.

Пазарно представяне на отделните марки и модели

Toyota увеличава своя пазарен дял на масовия автомобилен пазар с +0,6 процентни пункта до 6,3% през 2021 година благодарение на ръста на обема на продажбите от +9% до общо 1 003 859 автомобила. Най-продаваните модели на марката в лицето на Corolla, Yaris и RAV4 съставляват 55% от реализирания обем. Като цяло хибридните електрически превозни средства съставляват съответно 58% (ръст от + 5,0 процентни пункта на годишна база) и 69% (покачване в размер на +6,0 процентни пункта) на пазарите в Западна Европа.

Сред основните пазарни премиери бе изцяло новият компактен SUV Yaris Cross. През април 2021 година беше обявена новата специализирана за BEV електромобили дъщерна марка bZ, чиито модели ще използват специално разработената архитектурна платформа eTNGA. Това събитие бе последвано и от европейската премиера на SUV модела bZ4X през декември 2021 година.

Lexus отбелязва ръст в обема на продажбите

в размер на +2% на годишна база и постига отлично ниво на пазарния дял от 2,3%. Най-продаваните модели на марката – UX,

Toyota motor europe headquarters office

Toyota motor europe headquarters office

NX и RX, съставляват 81% от общия обем на продажбите. Като цяло хибридните електрически модели съставляват 61% от продажбите на марката на пазарите в Европа, увеличавайки своя дял до 90% в страните от Западна и Централна Европа.

През четвъртото тримесечие на 2021 година Lexus отбеляза пазарната премиера на второто поколение на модела NX, представяйки първия plug-in хибриден електрически автомобил на марката наред със значително модернизиран хибриден електрически модел.

Наскоро Lexus обяви, че първият модел с изцяло електрическо задвижване на марката, използващ специално разработена за целта технологична платформа в лицето на новия RZ 450e, ще отбележи своята официална премиера през първата половина на 2022 г. Lexus има амбициозни планове за растеж с програма, включваща 20 моделни премиери в периода до 2025 година, което ще доведе до близо удвоен обем на продажбите до 130 000 автомобила на пазарите в Европа през този период.

Акценти в резултатите на TME в периода януари-декември 2021 година:

  • Общ обем на продажбите: 1 076 300 единици (+8.4% на годишна база)
  • Пазарен дял: 6.4% (+0.4% на годишна база)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 623 777 единици (+19% на годишна база)
  • Дял на хибридните модели в продажбите: Западна Европа: 70% – Източна Европа*: 24% – ОБЩО: 58%

Акценти в резултатите на Toyota в периода януари-декември 2021 година:

  • Общ обем на продажбите Toyota: 1 003 859 единици (+9% на годишна база)
  • Най-продавани модели: гама Corolla (208 028); Yaris (179 383); RAV4 (161 266)
  • Най-продавани хибридни модели: Yaris Hybrid (143 595); гама Corolla Hybrid (166 811); Toyota C-HR Hybrid (112 757)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 579 698 единици (+19% на годишна база)
  • Дял на хибридните модели в продажбите: Западна Европа: 69% – Източна Европа*: 26% – ОБЩО: 58%

Акценти в резултатите на Lexus в периода януари-декември 2021 година:

  • Общ обем на продажбите Lexus: 72 441 единици (+2% на годишна база)
  • Най-продавани модели: гама UX (21 144); гама NX (19 493); гама RX (18 346)
  • Най-продавани хибридни модели: UX Hybrid (17 261); NX Hybrid (14 255); RX Hybrid (5 718)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 44 079 единици (-1% на годишна база)
  • Дял на хибридните модели в продажбите: Западна Европа: 91% – Източна Европа*: 8% – ОБЩО: 61%

Обем на продажбите в периода януари-декември 2021 година както следва:

  • Общо Toyota / Lexus – 1 076 300
  • Toyota 1 003 859
  • Aygo – 85 325
  • Yaris (вкл. Yaris Hybrid) – 179 383
  • Yaris Hybrid – 143 595
  • Yaris Cross (вкл. Yaris Cross Hybrid) – 22 743
  • Yaris Cross Hybrid – 21 666
  • Corolla H/B и Touring Sports (вкл. Hybrid) – 127 882
  • Corolla H/B и Touring Sports Hybrid – 122 869
  • Toyota C-HR (вкл. Hybrid) – 114 737
  • Toyota C-HR Hybrid – 112 757
  • Corolla SDN (вкл. Hybrid)  –  80 146
  • Corolla SDN Hybrid – 43 942 и т.  н.

Средните C02 емисии за автопарка в ЕС се отнасят до средните емисии на регистрираните в ЕС27 + Исландия и Норвегия нови автомобили. Позоваването на целите по отношение на продажбите в случая се отнася до продажбите на Toyota + Lexus и е въз основа на предварителни вътрешни данни, изпреварващи редовния график на обявяване на официални данни от Европейската комисия.

Toyota Motor Europe отговаря за пазарите във всички страни от Западна, Централна и Източна Европа, включително Турция и Русия, както и пазарите в Израел и редица централноазиатски пазари (Армения, Азербайджан, Грузия и Казахстан).

Източна Европа включва Русия, Казахстан, Кавказ, Украйна, Турция и Израел.