Архив

Peugeot ще увеличи обхвата на e-308 до 400 км

Британското списание Autocar разкри нови подробностиpeugeot-308-2021

Източник: autocar.co.uk

Въпреки че анонсираният Peugeot e-308 няма да бъде на пазара до следващата година, вече има първи съобщения за техническите данни на компактния електрически автомобил. Те се различават малко от известните данни – вероятно и за сестринския модел Opel Astra-e.

Вече беше известно, че Peugeot планира чисто електрическа версия на своя нов 308. Сега британското списание Autocar разкри нови подробности: според тях Peugeot e-308 ще влезе в производство през юли 2023 г. и трябва да бъде доставен скоро след това. Версията SW комби ще се предлага и като чисто електрическо превозно средство.

Относно технологията: Според докладите Peugeot e-308 ще се предлага само като автомобил с предно задвижване, така че няма да има промяна в добре познатите електрически автомобили, базирани на e-CMP или EMP2. Електрическият мотор обаче се увеличава от 100 кВт на 114 кВт, според Autocar, максималният въртящ момент трябва да се увеличи с десет Нм до 270 Нм. Вместо добре познатите 50 кВтч (от които около 45 кВТч са използваеми), в e-308 трябва да се монтира батерия от 54 кВтч. Според докладите нетната използваема стойност е 50 кВтч, което е с около пет киловатчаса повече от преди. Батерийният пакет има същите размери, като преди, новата химия на батерията NMC811 осигурява по-висока енергийна плътност.

Задвижващият агрегат, заедно с аеродинамичните промени и новата термопомпа, въведена наскоро в моделите e-CMP, се казва, че е по-ефективен – консумацията все още се посочва на 12,4 кВТч/100 км – което прави възможен WLTP обхват от почти 400 километра.

Според двата доклада няма промяна в капацитета на зареждане. Това трябва да остане на 100 кВт, стандартният процес на зареждане от десет до 80 процента на подходяща станция за бързо зареждане трябва да отнеме около 30 минути. С 11 кВт AC зарядно устройство батерията ще бъде напълно заредена за около пет часа.

Вероятно няма да има промени в дизайна – поне не в голям мащаб. e-308 ще бъде подобен на модела PHEV, който вече е в продажба. Затворена предна част, както прави Hyundai с електрическата Kona, не се планира. Също така се казва, че e-308 е почти същият като plug-in хибрида по отношение на товарното пространство и теглото.

Данните, докладвани, но непотвърдени от Stellantis, разбира се, са интересни и за други марки. Например Opel Astra-e и DS4 E-Tense – и двете произведени в Рюселсхайм, Германия – вероятно също ще бъдат оборудвани с тази нова версия на BEV задвижването. Не е известно дали съществуващите модели от малките автомобили, базирани на e-CMP, до микробусите EMP2, също скоро ще получат подобреното задвижване.