Архив

Москва ще закупи още 500 електрически автобуса през 2022 г.

Целия автобусен парк на Москва ще стане електрически до 2030 г.

В по-близък план ще се закупят и въведат в експлоатация 2000 електрически автобуса и ще се инсталират над 500 зарядни станции до 2023 г.

Управлението на Москва планира да закупи още 500 електрически автобуса през 2022 г., според Мосгортранс, койтоelektrobus-electric-bus-moskau-moscow-russland-russia-2022-01-min управлява автобуси и трамваи в руската столица. Москва вече разполага с 1000 електрически автобуса, а градът се стреми да има 100% електрически автобусен парк до 2030 г.

Мосгортранс казва, че 1000-те електрически автобуса, които в момента се движат по 66 маршрута в Москва, представляват един от най-големите автопаркове с нулеви емисии в Европа и Америка. „През декември Москва получи 1000-ия електробус, сглобен от руския производител Камаз“, каза Максим Ликсутов, заместник-кметът на Москва по транспорта. Той добави, че тази година Москва планира да закупи още 500 екологични автобуса, което е малко повече от предишните съобщения. Първоначално Мосгортранс е планирал 420 превозни средства.

За новите 500 автобуса за 2022 г. градската управа заяви, че ще използва средства от зелени облигации. Последният е инструмент с фиксиран доход, т.е. облигация, издадена от правителството в този случай, която осигурява на инвеститорите възвръщаемост под формата на фиксирани периодични плащания и евентуално възвръщане на главницата на падежа. Мосгортранс казва, че зелените облигации в Русия са били специално предназначени за набиране на пари за проекти в областта на климата и околната среда. Операторът на наземния обществен транспорт добави, че близо половината от московския електробусен парк е финансиран със зелени облигации.

„В днешно време зелените облигации са много търсени в Русия. Всички средства от този проект ще бъдат използвани за закупуване на електрически автобуси и изграждане на нови метростанции“, каза Владимир Ефимов, заместник-кметът на Москва по икономическа политика и имуществено-поземлени отношения.

Както беше съобщено, Мосгортранс има за цел да превърне целия автобусен парк на Москва в електрически до 2030 г. В по-близък план операторът ще закупи и въведе в експлоатация 2000 електрически автобуса и ще инсталира над 500 зарядни станции до 2023 г.

В момента Мосгортранс твърди, че съществуващият електробусен парк е изминал 60 милиона километра и е превозвал повече от 156 милиона пътници. До момента в Москва има 168 зарядни депа, като още 115 ще бъдат интегрирани през следващата година.

Както при предишните съобщения, най-новата версия не разкрива подробности за цените или типа превозно средство. Досега Мосгортранс разчиташе на ГАЗ и Камаз за електрически градски автобуси и нарича модела „Московски електрически автобус“. Камаз отвори специален завод за електрически автобуси миналия април, разположен в Авторемонтно-строителния завод Соколники (SVARZ), клон на Мосгортранс в Москва. Заводът Камаз може да произвежда 500 електрически автобуса годишно и плановете включват още една производствена сграда за увеличаване на годишното производство с 200 електрически автобуса.

Мосгортранс твърди, че превозните средства, произведени в СВАРЗ, са били там с международната конкуренция по технически и експлоатационни характеристики. „И това, докато е с 30% по-евтино от моделите на електрически автобуси на други световни производители, напр. полски и немски компании.”