VW стартира серийно производство на ID.5 в Цвикау
В Цвикау вече се произвеждат шест модела на марките VW, Audi и Cupra на базата на модулната система за електрическо задвижване (MEB)
volkswagen-newsroom.com
VW вече официално започна производството на ID.5 и ID.5 GTX в Цвикау и по този начин завърши трансформацията на завода за превозни средства в завод за изцяло електрически автомобили, както беше обявено миналия ноември. Производството през 2022 г. ще надхвърли 180 000 електрически автомобила VW, произведени тук миналата година.
Както заявява Volkswagen, това прави Цвикау първият в света мащабен производствен завод на голям производител, който да бъде напълно преустроен от превозни средства с двигатели с вътрешно горене към електрически задвижвания. С това, разбира се, Volkswagen има предвид само непроменена собственост, тъй като фабриката за чисти електрически автомобили на Tesla във Фремонт някога е била и завод за двигатели с вътрешно горене на производителя на обеми Toyota. И в премиум сегмента тази стъпка също е направена, например заводът на Audi в Брюксел.
В Цвикау вече се произвеждат шест модела на марките VW, Audi и Cupra на базата на модулната система за електрическо задвижване (MEB) – Curpa Born, Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback, както и ID на Volkswagen .3, ID.4, а сега също и ID.5 – чието предсерийно производство вече тече от февруари 2021 г. От моделите MEB, само Skoda Enyaq не се произвежда в Цвикау в Европа.
„Производственият завод в Цвикау проправи пътя на Групата да направи това с шест увеличения от три марки само за 26 месеца“, казва Кристиан Волмер, член на управителния съвет за производството на марката Volkswagen. „Натрупаните знания и опит ще ни помогнат да продължим да електрифицираме нашата производствена мрежа бързо и ефективно.”
Тази година производството на VW ID.4 също ще последва в Емдън и в американския завод в Чатануга, както и началото на производството на VW ID. Bus в Хановер. Препълващото производство на ID.3 ще се извършва във Волфсбург от 2023 г. като частично производство и от 2024 г. като пълно производство.
В Цвикау работната сила се фокусира върху по-нататъшно мащабиране, според Стефан Лот, председател на управителния съвет на Volkswagen Саксония. „Нашият фокус сега – в зависимост от това как се развие ситуацията с полупроводниците – ще бъде върху постигането на пълен капацитет“, каза Лот. „Тази година се стремим да надхвърлим 180 000 автомобила на Volkswagen Saxony, построени през 2021 г. Но това също означава, че дори в завода за електрически автомобили, който успя да преодолее тесните места с полупроводниците сравнително добре през 2021 г. в сравнение с основния завод във Волфсбург, липсата на чипове ще остане проблем през 2022 г.
Вероятно и поради тази причина работническият съвет не се съмнява в превозните средства MEB. „Преминаването към производството на електрически превозни средства беше точно правилното решение за завода в Цвикау“, казва Йенс Роте, председател на Общия работнически съвет на Volkswagen Саксония. „Търсенето на нашите модели нараства и работата на нашия екип ще бъде безопасна за години напред. Ние сме пионер на промяната и се отплатихме за доверието на Групата в нас.“
Volkswagen инвестира около 1,2 милиарда евро в трансформацията на завода от 2018 г. Производството на ID.3 започна през септември 2019 г. Като най-новия и за момента последен модел Zwickau, VW представи ID.5 през ноември, а предпродажбите на SUV купе стартираха малко след това.