Архив

Skoda представя новия Enyaq Coupé IV

Дъщерното дружество на VW разширява своята електрическа гама

skoda-enyaq-coupe-iv-2022-01-min

Enyaq Coupé 80 iV може да зарежда от десет до 80 процента за 29 минути

Досега Skoda е посочила пробег от „повече от 535 км“ за версията с най-дълъг обхват

Източник: skodamedia.com

Skoda представи Enyaq Coupé в Прага. С това превозно средство чешкото дъщерно дружество на VW разширява своята електрическа гама, макар и с позната технология на позната основа. Благодарение на аеродинамичното тяло, някои данни за производителността са се променили.

Skoda представи Enyaq през септември 2020 г. няколко дни преди ID.4. VW преобърна масата на SUV купетата: ID.5 вече може да бъде поръчан и се произвежда серийно, докато Skoda свали покривалото от електрическото си SUV купе на премиерното излъчване в интернет.

Като се има предвид разделената платформа MEB, техническото родство е добре известно и като се имат предвид прототипите на автомобили, известно визуално сходство също се появи с извитата линия на покрива. Докато ID.5 все още има мини-спойлер на капака на багажника зад плоския заден прозорец, дизайнерите на Skoda са се отказали от такива допълнителни части. Резултатът е Enyaq с по-плоска задна част. Една (малка) промяна в дизайна: осветената предна решетка, наречена „Crystal Face“, която беше опция за SUV, е стандартна за SUV coupé.

skoda-enyaq-coupe-rs-iv-2022-02-min-888x444Има обаче една съществена техническа разлика: докато ID.5 се предлага само с най-голямата батерия от 77 кВтч (означена като 80 от Skoda), чешката компания предлага и своето SUV купе с 60-кВт батерия, т.е. 58 кВтч батерия. Последната версия се предлага със 132 кВт заден двигател.

Големият акумулаторен пакет се предлага в Enyaq Coupé или със 150 кВт задно задвижване, или със 195 кВт задвижване на всички колела с втори електромотор на предната ос. И: Противно на първото съобщение от септември, когато Skoda обяви само Enyaq Coupé iV 60, 80 и 80x, Coupé се предлага и като RS модел – с по-спортен дизайн и 220 кВт, както при моделите GTX на VW. Официалното име е Skoda Enyaq Coupé RS iV, в случай че има въпроси относно поръчката.

Въпреки че данните за производителността на силовите агрегати са известни, има изненада, когато става въпрос за мощността на зареждане: Skoda не споменава цифрата за кВт в съобщението, но се казва, че Enyaq Coupé 80 iV може да зарежда от десет до 80 процента за 29 минути – т.е. като ID.5 с подобрената крива на зареждане и пикова мощност от 135 вместо 125 kW. Но: казва се, че двете версии със задвижване на всички колела се нуждаят от 36 минути за същото зареждане от 10-80 процента. VW ID.5 GTX използва различни акумулаторни клетки и следователно има различна крива на зареждане от неговите сестрински модели без съкращението GTX. Съобщението за пресата не обяснява защо Skoda 80x има различно време за зареждане от модела със задно задвижване.

С официалната премиера са известни и хомологираните WLTP гами. Досега Skoda е посочила пробег от „повече от 535skoda-enyaq-coupe-iv-2022-06-min-888x444 километра“ за варианта с най-дълъг обхват – т.е. Enyaq Coupé iV 80. Това също би било най-малкото, защото SUV версията с това задвижване е заявена от конфигуратора като притежаваща обхват до 534 километра. Сега е ясно: с 545 километра, Coupé управлява единадесет километра повече от SUV – поне в стандарта WLTP; само тест драйвовете ще покажат истинската разлика на пътя.

По отношение на багажника версията купе не е толкова далеч от SUV модела на пръв поглед: вместо 585 литра, Skoda посочва тук 570 литра. Въпреки това, 585-те литра на Enyaq iV се измерват само до долния край на прозорците според стандарта VDA – истинската разлика между SUV и SUV coupé възниква само над това с плоското задно стъкло. Следователно купето няма да достигне до 1710 литра на Enyaq iV.

skoda-enyaq-coupe-iv-2022-07-min-888x444По отношение на каросерията двете версии се различават само минимално, като купето е с един милиметър по-плоско и четири милиметра по-дълго от познатия SUV. Капацитетът на теглене е еднакъв: и двете версии на Coupé със задвижване на четирите колела могат да теглят до 1200 килограма при наклон от 12 процента, докато версиите със задно предаване могат да теглят максимум 1000 килограма.

През септември шефът на Skoda Томас Шефер заяви, че по това време са получени около 70 000 поръчки за Eynaq. Въпреки това Skoda достави само 44 700 бройки през цялата година. С днешните поръчки, нов Enyaq няма да бъде доставен до 2023 г. Цените за Enyaq Coupé все още не са определени, но едно нещо е ясно: наличността няма да се подобри точно.

„След успешното представяне на SUV, новият ENYAQ COUPÉ iV внася още повече емоционалност, спортен стил и елегантност в семейството на ŠKODA iV“, казва Шефер за премиерата. „Нашите дизайнери и инженери отново успяха да съчетаят висока степен на функционалност с емоционален дизайн. Чисто новият модел с най-висока гама е и първият в историята изцяло електрически ŠKODA vRS.”