Архив

DS представя концептуален прототип 600 кВт

Прототипът има два електромотора с обща мощност 600 кВт (250 кВт отпред и 350 кВт отзад)ds-e-tense-performance-concept-car-2022-01-min

stellantis.com

DS Automobiles представи прототипа DS E-Tense Performance, технологичен носител за разработването на бъдещи електрически модели DS. Електрическото купе също така дава предварителен преглед на бъдещия дизайнерски език на DS Automobiles, особено с предната си част.

Автомобилът е чисто концептуален автомобил, а не предварителен преглед на конкретен производствен модел. Прототипът е базиран на карбонова обвивка и има два електромотора с обща мощност 600 кВт (250 кВт отпред и 350 кВт отзад). Двигателите, които произхождат от разработките на DS Performance за Формула E, ускоряват прототипа от 0 до 100 км в час за две секунди.

Необичайното обаче е, че рекуперационната мощност, според съобщението, също е точно 600 кВт – по-обичайно тук е една трета до половината от мощността на задвижването. С изключително високата рекуперационна мощност, задвижването на DS E-Tense Performance е предназначено да се фокусира „върху възможно най-доброто използване на енергията“, според DS. Според компанията, дисковите спирачки, монтирани в прототипа, са били монтирани само от съображения за безопасност. Спирачката всъщност трябва да бъде само електрическа.

Батерията на концептуалния автомобил е разработена в сътрудничество с TotalEnergies и нейното дъщерно дружество Saft – Saft също е партньор в планираните акумулаторни клетки Stellantis и Daimler в съвместното предприятие ACC.

Батерията в DS E-Tense Performance се отличава с неуточнен „иновативен химичен състав“ и охлаждане с потапяне на клетките. Това трябва да позволи на батерията многократно да доставя и абсорбира 600 кВт. Това прави възможно „да се разбие нова почва за бъдещите поколения автомобили DS”.

Друга особеност: вместо да се намира в долната част на купето, както обикновено се случва, батерията в каросерията се намира централно отзад. Тя се помещава в композитна обвивка от въглеродни влакна/алуминий, разработена от отдела Формула Е. DS не предоставя информация за енергийното съдържание и теглото на батерията – инсталирането отзад вероятно ще повлияе на поведението при шофиране.

„Нашата цел е да приложим опита, придобит във Формула E, и опита, който сме взели от нашите международни титли, към проект, който предвижда високопроизводителния електрически автомобил на утрешния ден“, казва Томас Шевочер, директор на DS Performance. „Това е лаборатория, която ще използваме, за да анализираме поведението на компонентите и да ги разработим с оглед на бъдещото производство. Идеята е също така да се намерят решения за по-ниски разходи, да се улеснят производството им и да се проучат реализации в производствените модели. Следващите поколения от гамата E-TENSE ще се възползват от тези разработки.”