Архив

Aston Martin – с хибридни и електрически автомобили от 2026 г.

От 2025 г. се очаква първите изцяло електрически автомобили Aston Martin да излязат на пазараaston-martin-db11-symbolbild-2021-01-min

Financial Times

Aston Martin планира да продава само електрически или хибридни автомобили от 2026 г. и дотогава постепенно да прекрати двигателите с чисто вътрешно горене. Британската марка спортни автомобили обаче все още не дава подробности за степента на хибридизация и края на продажбите.

„До 2026 г. ще бъдем напълно електрифицирани“, каза шефът на Aston Martin – Лорънс Строл, пред Financial Times. Въпреки това, напълно електрифициран означава само, че в гамата няма повече двигатели с чисто вътрешно горене. За да е вярно това твърдение, вече е достатъчен малък електродвигател – в зависимост от дефиницията, дори 48-волтов мек хибрид, който поддържа само двигателя с вътрешно горене, но не може да задвижва автомобила чисто електрически.

За разлика от британските производители на автомобили Bentley и Rolls-Royce, които искат да продават само акумулаторни автомобили от 2030 г., Aston Martin все още не е определил конкретна дата за пълното премахване на двигателя с вътрешно горене. Канадският милиардер Строл оправдава това с думите. „Не мога да ви кажа, че 100 процента от клиентите на Aston Martin искат електрическо превозно средство“, каза Строл.

„Хората все още искат миризмата, шума [на автомобилите с двигател с вътрешно горене]. Постепенно ще стигнем до пълен EV, но ще продължим да предлагаме както [електрически, и хибридни]“, цитира FT думите на Строл. „Все още ще има компонент за електрификация, но ако някой иска двигател с вътрешно горене през 2028 г., това ще се случи.

От 2025 г. се очаква първите изцяло електрически автомобили Aston Martin да излязат на пазара, според по-ранни изявления на компанията. Твърди се, че това е следващото поколение на спортния автомобил DB11 с преден двигател. Все още обаче не са известни подробности за разположението на електрическото задвижване в превозното средство с вътрешно горене.

Строл беше довел шефа на Mercedes-AMG Тобиас Моерс в Гайдън като главен изпълнителен директор след поглъщането от консорциум, който той ръководеше. Стратегията е по-тясно сътрудничество с AMG от техническа страна, но също така и разширяване на моделната гама. В допълнение към класическите модели Aston Martin с преден двигател, ще бъдат построени и спортни автомобили със среден двигател; Междувременно марката предлага и SUV, DBX.

Aston Martin планира да пусне plug-in хибридни модели за първи път след две години и напълно електрически модели от средата на десетилетието. „До 2025 или 2026 г., въпреки че ще имаме всеки модел електрифициран, преден двигател, среден двигател, SUV, ние все още ще продължим да предлагаме за продажба, стига да има търсене на клиенти, хибридни версии“, каза Строл.

За да задоволят търсенето на клиентите, обаче, мощните двигатели с вътрешно горене продължават да играят важна роля: The Financial Times проведе интервюто в кулоарите на представянето на DBX 707 – версия на SUV модела, задвижван от 520 кВт стартиране (преобразувано в едноименния 707 к. с.) V8 двигател – без хибриден компонент.