Архив

Skoda стартира серийното производство на Enyaq Coupé iV

Автомобилният производител иска да увеличи дела си на електрически превозни средства в Европа до 50 до 70 процента до 2030 г.

skoda-storyboard.com

Серийното производство на Enyaq Coupé iV, което беше представено в края на януари, започна в главния завод на Skoda вskoda-enyaq-coupe-iv-produktion-production-2022-01-min Млада Болеслав. Повече от 120 бройки от Coupé се произвеждат ежедневно в завода заедно с Enyaq iV, Octavia и нейната серия от модели Octavia iV PHEV.

Миналата година Skoda произведе 50 000 бройки Enyaq iV в Млада Болеслав. Поради голямото търсене, времето за доставка на MEB SUV вече е над дванадесет месеца – така че Enyaq, поръчан днес, няма да бъде доставен до 2023 г. Какво влияние оказва 120 Enyaq Coupé върху производството и времето за доставка в случай на оскъдни полупроводници  не е ясно от съобщението на Skoda. Съотношението SUV към SUV купе в производството също не се споменава. Ако се приеме 250 работни дни годишно за известните 50 000 единици, трябва да бъдат построени около 200 Enyaq на ден. Skoda не потвърди тази оценка.

Това, което е ясно, е, че 120-те автомобила (или, екстраполирайки от 250 работни дни, 30 000 бройки годишно) ще бъдат произведени допълнително – и то на същата производствена линия като Enyaq и Octavia. „Бих искал да поздравя екипа за успешното завършване на подготвителната фаза“, казва членът на производствения борд на Skoda Михаел Оелеклаус. „За целия екип е голяма чест, че версията купе на нашия успешен електрически SUV също се произвежда в сърцето на марката, в Млада Болеслав.

Skoda предлага версията купе с различно портфолио от задвижване от класическия SUV: версията, продавана като Enyaq iV 50 с батерия от 52 кВтч, е пропусната от купето, което започва с комплект батерии от 60 (58 кВтч net0) и 132 кВт на властта. В допълнение към 80 и 80x с батерия от 77 кВтч и съответно 150 кВт и 195 кВт във версията със задвижване на всички колела, Enyaq Coupé се предлага и като версия RS с мощност 220 кВт.

Предното задвижване на моделите със задвижване на всички колела е изградено от Magna, а задният двигател е произведен от самия VW. Засега може да се поръча само версията RS на цени, започващи от 57 700 евро (49 725 евро след екологичен бонус), останалите цени все още не са известни.

Двата варианта на Enyaq са единствените модели MEB, които се произвеждат в Европа извън Германия. Досега всички модели MEB – т.е. ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback и Cupra Born – са произведени в завода в Цвикау. С допълнителното производство на ID.4 в Emden и ID. Buzz в Хановер, тази година ще стартират още две MEB продукции.

Skoda планира да пусне поне още три изцяло електрически модела до 2030 г., като всички те ще бъдат под моделите на Enyaq по отношение на размер и цена. Skoda не дава подробности за това и възможните платформи в съобщението. Автомобилният производител иска да увеличи дела си на електрически превозни средства в Европа до 50 до 70 процента до 2030 г. – „в зависимост от развитието на пазара“. Skoda все още не е обявила пълно спиране на производството на двигателя с вътрешно горене или дата, когато последният нов двигател с вътрешно горене ще бъде пуснат на пазара.