Архив

Съоръжението за кацане на совалките – перфектната писта за рекорди и тестване на хиперавтомобили

Поле за тестване на най-мощните и бързи хиперколи на планетата

По  autoevolution

С дължина от 4 572 м, съоръжението за кацане на совалките беше толкова дълго, че щеше да се извисява над всичко, освенthe-space-shuttle-landing-facility-makes-the-perfect-hyper-car-test-track_1 най-видните планински вериги в света, ако бъде издигнато на височина в небето.

Ето защо съоръжението за кацане на старата космическа совалка го прави перфектната писта за тестване на хиперавтомобили.

Повечето нормални самолети можеха да кацнат удобно на главната писта на съоръжението с няколко мили свободни. Единственото превозно средство, което би могло да даде предизвикателство на пистата с дължина 4,82 км, разбира се, беше почитаемата космическа совалка, която се приземяваше, като намаляваше от 20 000 мили в час (32 186,8 км) чак до около 210 (337,8 км  в час скорост.

Единственият проблем е, че космическата совалка се пенсионира от 2011 г. И така, какво ще прави една от най-дългите писти в света, за да се ползва?

От 2015 г. Space Florida Company управлява и експлоатира съоръжението под 30-годишен лизинг от НАСА до днес. Частни компании използват SLF за неговите уникални имоти от 2011 г. и ще продължат да го правят със Space Launch Florida в обозримо бъдеще. През 2012 г. тест пилотът на Performance Power Джони Бомер постави световния рекорд на Гинес за най-бърза улична кола, когато неговият Ford GT счупи бариерата от 443 км в час, поставяйки изцяло нов световен рекорд при 455 км в час.

here-s-why-the-space-shuttle-landing-facility-makes-the-perfect-hyper-car-test-track_5Това беше последвано през 2012 г., когато Hennessey Venom GT – на  снимката – записа максимална скорост от 435,31 км в час, преди да се впусне по пистата и в двете посоки.

Други платформи за хиперавтомобили като Bugatti Chiron – на следващата снимка – и McLaren Speedtail също се пробваха на гигантската писта.

И двете серии бяха широко рекламирани и раздвижени в YouTube и други социални медии. И двете серии бяха използвани в официалните комплекти за пресата за Chiron и Speedtail, които щяха да затвърдят мястото на двете превозни средства в текущия списък на най-мощнитеhere-s-why-the-old-space-shuttle-landing-facility-makes-the-perfect-hyper-car-test-track_6 и бързи хиперколи на планетата.

Други дейности, предприети на пистата във Флорида, включват използването й като писта за Virgin Galactic Global Flyer, както и мястото за кацане за световния рекорд за скорост, сертифициран от Световните рекорди на Гинес и глобалния авиационен орган, Световната федерация за въздушни спортове Fédération Aéronautique Internationale.

За да завършат всичко, дори NASCAR използваха съоръжението, за да тестват горните граници на способностите на своя Cup Car в среда, различна от наклонен овал. Екипите на NASCAR наистина ценят данните от тези видове бягания.

Безспорно съоръжението за кацане ще намери още приложение в бъдеще. Ако не друго, липсата на солидна подмяна на космическа совалка от 2022 г. оставя мястото твърде отворено за повече глупости, базирани на автомобили, които ние, зрителите, ще продължим да гледаме в тяхната цялост, докато прокарват законите на физиката до екстремни в някои от най-бързите хиперколи в света. Така, че в тази насока може да очакваме новини..