Архив

Ford пуска електрическата Puma

На пазара през моделната година 2025

Ford си е поставил за цел да продава само изцяло електрически автомобили в Европа от 2030 г.ford-symbolbild

По drive.com.au

Ford планира изцяло електрическа версия на своя малък автомобил Puma, планиран за пускане на пазара през моделната година 2025. Електрическата Puma ще приеме технологията за задвижване от електрическата версия на предстоящия Ford Transit Courier.

Според австралийския портал Drive, Ford иска да пусне електрическия Transit Courier през 2024 г. С представянето на моделната година 2025 (което обикновено се провежда през втората половина на предходната година), електрическата Puma ще последва малко след това.

Информацията остава непотвърдена от Ford, но отговаря на по-ранните изявления на производителя на автомобили: през април 2021 г. Ford потвърди, че ще произвежда леко търговско превозно средство с електрическо задвижване в Румъния от 2024 г. – тогава спекулациите бяха за панела Transit Connect микробус или по-малкия транзитен куриер.

Местният монтажен завод в Крайова вече произвежда версиите на двигатели с вътрешно горене на малките SUV модели EcoSport и Puma. Така че изглежда очевидно, че електрическото превозно средство е по-малкият Transit Courier. Според Drive версията с вътрешно горене на това превозно средство ще започне да се произвежда в Крайова през 2023 г., последвана от електрическата версия през 2024 г.

Докладът не споменава възможни технически данни за задвижването на ван и Puma. Въпреки това информацията, която Drive твърди, че е видял, показва, че електрическата Puma няма да бъде ново поколение на малкия SUV, а електрическа версия на познатия модел – използвайки същото вътрешно кодово име.

Ford Puma се продава в тази форма от септември 2019 г. Освен името, SUV вече няма нищо общо с малкото спортно купе на Ford през 1997 г. Представяне на електрическа версия през 2024/2025 г. – малко по-малко от шест години след пускането на пазара и по този начин малко преди смяната на поколението, която обикновено се прави след седем или осем години на строителство – е необичайно, но не и уникално: Renault представи Twingo Electric през 2020 г., също след около шест години на строителство.

Ford си е поставил за цел да продава само изцяло електрически автомобили в Европа от 2030 г. В момента марката предлага само Mustang Mach-E, произведен в Мексико; в сегмента на търговските автомобили скоро ще последва E-Transit. Модел на електрическо превозно средство, базиран на MEB на Volkswagen, ще бъде построен в Кьолн от 2023 г.