Архив

MAN се стреми да произвежда тежки електрически камиони през 2024 г.

MAN също така представи за първи път прототип на новия електрически камион, който е почти сериенman-e-truck-e-lkw-electric-truck-2022-01-min

Източник: mantruckandbus.com

MAN Truck & Bus обяви началото на производството на тежки електрически камиони в Мюнхен за началото на 2024 г. – почти година по-рано от планираното, според компанията. Доставката на първоначалните 200 единици трябва да последва незабавно. MAN също така представи за първи път прототип на новия електрически камион, който е почти сериен.

MAN представи съответните планове още през юни 2021 г. По това време началото на серийното производство беше споменато за 2024 г. Новата спецификация „начало на 2024 г.“ предполага, че миналата година производството все още е било планирано за последните тримесечия на 2024 г. Представеният прототип е базиран на новото поколение камиони MAN. Въпреки това MAN не дава повече подробности за прототипа в прессъобщението.

MAN създаде основата за електронни камиони в големи индустриални количества с MAN eMobility Center, който отвори врати през юни миналата година. На площ от около 4000 квадратни метра служителите тестват серийното производство на акумулаторни електрически камиони в реални условия и се обучават в технологиите на бъдещето. До края на 2023 г. всички подходящи квалифицирани работници в Мюнхен трябва да бъдат квалифицирани за серийното производство на електрически камиони, каза тогава производителят.

За да създаде пространство в главния завод в Мюнхен за стартиране на серийно производство на електрически камиони, компанията премести части от производството си в Краков, Полша, в началото на 2022 г. MAN инвестира около 130 милиона евро в разширяването на Полски завод, с цел приблизително утрояване на производствения капацитет.

В допълнение към ускоряването на нарастването на електромобилността, производителят на търговски превозни средства сега също иска да се съсредоточи повече върху изследванията в областта на водородната мобилност. Проектът е подкрепен от провинция Бавария. Баварският министър-президент Маркус Сьодер и министърът на икономическите въпроси Хуберт Айвангер предадоха ангажимент за финансиране от 8,5 милиона евро за проекта за преобразуване на флота „Bayernflotte“, съобщиха от компанията.

Като част от проекта MAN разработва камион с горивни клетки заедно с партньорите в индустрията Bosch, Faurecia и ZF. Той трябва да бъде доставен на петима клиенти в средата на 2024 г. Компаниите BayWa, DB Schenker, GRESS Spedition, Rhenus Logistics и Spedition Dettendorfer ще го тестват в реална употреба в продължение на една година.

„MAN ускорява своята трансформация и прави големи стъпки към системи за задвижване без емисии. Нашият фокус в MAN и в групата TRATON определено е върху акумулаторно-електрическите задвижвания. Те формират основата за нашите тежкотоварни електронни камиони, които ще пуснем на пазара от 2024 г.“, казва Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus. „Само когато има достатъчно зелен водород и съответната инфраструктура доста след 2030 г., очакваме да използваме камиони H2 в избрани области на приложение. Ето защо ние изследваме темата за водорода и финансирането от провинция Бавария ни позволява да натрупаме по-нататъшен опит в тази област.”