Архив

Повече за пожара на кораба, превозващ Porsche, Bentley и VW

Екипът за спасяване, работещ на горящия кораб, казва, че батериите на електрически превозни средства са част от причината той все още да гори след няколко дни, съобщава Wall Street Journal

Корабът, който се запали в сряда с около 4000 превозни средства на борда, все още е запален и се носи в Атлантическия океан днес

Car and Driver, 21 февруари 2022 г.

Още пожарникари са на път към кораба. The Wall Street Journal разговаря с говорител на спасителния екипаж, работещ наunnamed горящия товарен кораб, който потвърди, че „част от пожара са батериите [в електрическите превозни средства на борда], които все още горят.“ Вестникът посочва, че според служители на португалския флот и спасители, които са видели товара, „е ясно, че много от колите на борда са електрически превозни средства“. Пожарът, който започна в сряда, продължи да гори и през уикенда.

За да обобщим, автомобилният превозвач беше на път от Европа за САЩ с товар от нови превозни средства на борда, когато се запали в сряда близо до Азорските острови. Всички 22 членове на екипажа са спасени, а корабът е оставен да плава и гори. Имаше съобщения, че корабът ще бъде изтеглен до Азорските острови, но корабът с дължина 650 фута е твърде голям за тамошното пристанище Орта. Корабът вероятно ще бъде изтеглен обратно към Европа или към Бахамите, каза пред Reuters капитан Жоао Мендес Кабекас от пристанище Орта.

Противопожарните и спасителните екипи са на път да се справят с огромния пожар, който може да бъде по-трудно да се овладее с батерии за електромобили на борда. Все още няма потвърждение, че това е така, но е вероятно електромобилите да са били част от товара. И Porsche, и VW внасят някои превозни средства от Европа в САЩ, но тъй като VW внася само GTI, Golf R и ID.4 от Европа, най-вероятно автомобилният производител ще бъде засегнат е Porsche, който внася Taycan от завода в Цуфенхаузен , Германия. Говорител на Porsche каза пред Car and Driver: „Твърде рано е да се спекулира за причината за инцидента“.

Lamborghini отказа да даде коментар на C/D, но говорител на VW каза, че американската страна не знае много повече за ситуацията на кораба, освен това, което е налично в медийните съобщения. Bloomberg, който успя да получи достъп до вътрешен имейл от операциите на Volkswagen AG в САЩ, съобщи, че на борда има 3965 превозни средства. Около 100 от превозните средства очевидно са модели на VW, предназначени за САЩ.

Говорителят на Porsche Люк Вандезанде каза за Bloomberg, че автомобилният производител изчислява, че има около 1100 превозни средства на Felicity Ace, а 189 Bentley също са потвърдени като част от списъка с товари.

Софтуерната компания Skytek издаде кратък доклад днес, в който се твърди, че очакваната пазарна стойност на Felicity Ace е 24,5 милиона долара, докато общата стойност на 3965 превозни средства може да бъде над 500 милиона долара.

Пожарите на товарни кораби бяха причина номер три за загубите на корабоплаване през последното десетилетие и имаше 10 пожара на товарни кораби с „пълна загуба“ през 2020 г., според Reinsurance News. Докато като цяло корабната индустрия е подобрила своята безопасност през последните 10 години, фериботите RORO са изложени на висок риск от пожар.

„За да се улесни превозването на автомобили, вътрешните пространства не са разделени на отделни секции, както други товарни кораби“, каза Рахул Хана, глобален ръководител на консултациите за морски рискове в Allianz Global Corporate & Specialty, каза пред Reinsurance News. „Липсата на вътрешни прегради може да има неблагоприятно въздействие върху пожарната безопасност и малък пожар в едно превозно средство или батерия може да излезе извън контрол много бързо. Превозните средства не са лесно достъпни, след като товаренето е завършено.“