Архив

Dacia ще пусне по-малък електрически автомобил – наследник на Spring, през 2024 г.

Съобщението беше направено на годишната пресконференция на Renault Group

Очевидно фокусът е върху разходите и технологиите – краш-тестът на EuroNCAP само с една от пет възможни звезди беше опустошителен за  Spring

insideevs.com

Dacia ще пусне нов електрически субкомпактен автомобил, който ще замени Dacia Spring на марката през 2024 г. Въпреки чеdacia-ausblick-2024 Dacia Spring беше пуснат на пазара едва през 2021 г.

Съобщението беше направено на годишната пресконференция на Renault Group. Вече е съвсем ясно, че алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi – а по този начин и бюджетната марка Dacia, която принадлежи на Renault – ускорява своите електрически проекти. Но по-специално за Dacia, плановете са били предизвикателство да запази марката в обичайния си ценови сегмент.

Шефът на Renault Лука де Мео даде перспектива за конкретните модели електрически превозни средства за годините 2022-2025. През 2024 г. не само електрическите Renault 4 и 5, включително спортното издънка Alpine, трябва да бъдат пуснати на пазара, но също така и ван Renault и Dacia субкомпакт. Публикуваният преглед не разкрива много подробности. Автомобилът е покрит с брезент, върху който се вижда новото лого на Dacia. Това, което ясно се вижда, е, че предстоящата електрическа Dacia е доста по-къса от Renault 4.

Де Мео все още не даде име на Dacia, наричайки я само „наследник на Spring“. Според шефа на Renault автомобилът ще бъде базиран на платформата CMF-A, която е точно платформата, на която вече са базирани Renault Kwid, Renault City-K-ZE и Dacia Spring. Различни медийни съобщения показват, че де Мео вероятно е имал предвид CMF-AEV – изцяло електрическата платформа, наследник на CMF-A. Новият R4 (а също и наследникът на Nissan Micra) ще бъде базиран на така наречения CMF-BEV, електрическа платформа за B-сегмента.

Де Мео не коментира възможните данни за мощността и цените на e-Dacia. Dacia сега е дълга 3,73 метра и в момента струва най-малко 20 490 евро в Германия преди приспадане на екологичния бонус или по-малко от 12 000 евро след субсидии. Технически, това е Renault City K-ZE, предлаган от производителя на автомобили в Китай. За Европа автомобилът е добавен към марката Dacia и външният вид е леко адаптиран.

Де Мео не даде никакви подробности защо Spring се отменя без замяна само след три години. Шефът на Renault каза само, че решението е взето „тази година“. Очевидно фокусът е върху разходите и технологиите – краш-тестът на EuroNCAP само с една от пет възможни звезди беше опустошителен, плюс рязко увеличените транспортни разходи може да изядат и без това малкия марж за малките автомобили. Въпреки че имаше много поръчки за Spring в Европа, имаше и множество съобщения за недостатъци в качеството.

 

Все още не е ясно къде ще се произвежда предстоящата електрическа Dacia, базирана на CMF AEV. Германското издание Auto, Motor und Sport спекулира, че Renault ще „се надява на големи скокове в качеството и безопасността“ от промяната на платформата. На каква цена може да се предложи малко по-качествен и по-безопасен електрически автомобил, все още е открит въпрос.