Dacia ще пусне по-малък електрически автомобил – наследник на Spring, през 2024 г.
Съобщението беше направено на годишната пресконференция на Renault Group
Очевидно фокусът е върху разходите и технологиите – краш-тестът на EuroNCAP само с една от пет възможни звезди беше опустошителен за Spring
insideevs.com
Dacia ще пусне нов електрически субкомпактен автомобил, който ще замени Dacia Spring на марката през 2024 г. Въпреки че Dacia Spring беше пуснат на пазара едва през 2021 г.
Съобщението беше направено на годишната пресконференция на Renault Group. Вече е съвсем ясно, че алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi – а по този начин и бюджетната марка Dacia, която принадлежи на Renault – ускорява своите електрически проекти. Но по-специално за Dacia, плановете са били предизвикателство да запази марката в обичайния си ценови сегмент.
Шефът на Renault Лука де Мео даде перспектива за конкретните модели електрически превозни средства за годините 2022-2025. През 2024 г. не само електрическите Renault 4 и 5, включително спортното издънка Alpine, трябва да бъдат пуснати на пазара, но също така и ван Renault и Dacia субкомпакт. Публикуваният преглед не разкрива много подробности. Автомобилът е покрит с брезент, върху който се вижда новото лого на Dacia. Това, което ясно се вижда, е, че предстоящата електрическа Dacia е доста по-къса от Renault 4.
Де Мео все още не даде име на Dacia, наричайки я само „наследник на Spring“. Според шефа на Renault автомобилът ще бъде базиран на платформата CMF-A, която е точно платформата, на която вече са базирани Renault Kwid, Renault City-K-ZE и Dacia Spring. Различни медийни съобщения показват, че де Мео вероятно е имал предвид CMF-AEV – изцяло електрическата платформа, наследник на CMF-A. Новият R4 (а също и наследникът на Nissan Micra) ще бъде базиран на така наречения CMF-BEV, електрическа платформа за B-сегмента.
Де Мео не коментира възможните данни за мощността и цените на e-Dacia. Dacia сега е дълга 3,73 метра и в момента струва най-малко 20 490 евро в Германия преди приспадане на екологичния бонус или по-малко от 12 000 евро след субсидии. Технически, това е Renault City K-ZE, предлаган от производителя на автомобили в Китай. За Европа автомобилът е добавен към марката Dacia и външният вид е леко адаптиран.
Де Мео не даде никакви подробности защо Spring се отменя без замяна само след три години. Шефът на Renault каза само, че решението е взето „тази година“. Очевидно фокусът е върху разходите и технологиите – краш-тестът на EuroNCAP само с една от пет възможни звезди беше опустошителен, плюс рязко увеличените транспортни разходи може да изядат и без това малкия марж за малките автомобили. Въпреки че имаше много поръчки за Spring в Европа, имаше и множество съобщения за недостатъци в качеството.
Все още не е ясно къде ще се произвежда предстоящата електрическа Dacia, базирана на CMF AEV. Германското издание Auto, Motor und Sport спекулира, че Renault ще „се надява на големи скокове в качеството и безопасността“ от промяната на платформата. На каква цена може да се предложи малко по-качествен и по-безопасен електрически автомобил, все още е открит въпрос.