Архив

Nissan придава на Leaf свеж фейслифт

Японският производител на автомобили планира 23 нови електрифицирани модела до 2030 г., включително 15 чисто електрически модела.

По-голямата част от обявените електрически модели на Nissan трябва да бъдат пуснати на пазара още до края на 2026 г.

Renault-Nissan-Mitsubishi, който едва миналия месец представи съвместна пътна карта за електромобилностnissan-leaf-2022-01-min до 2030 г.

nissannews.com (цени в Обединеното кралство), nissannews.com (ЕС)

Nissan направи фейслифт на първото си масово електрическо превозно средство. Новият Leaf 2022 ще бъде пуснат в продажба през новата моделна година. Новият Leaf идва с нови цветове и джанти, наред с други нови елементи.

Новият Nissan Leaf ще се предлага в Германия от 1 април на цени, започващи от 29 990 евро. Във Великобритания Leaf 2022 ще бъде наличен за поръчка от 1 март 2022 г., като цените започват от £26 995, след прилагане на PiCG.

Клиентите вече могат да избират между две допълнителни боядисвания в допълнение към шест едноцветни боядисани покрития и пет двуцветни опции: Universal Blue и Magnetic Blue. Нови са и 16- и 17-инчовите алуминиеви джанти с гладко черно покритие. Освен това новото лого на марката украсява колелата и предната решетка.

Nissan обяснява, че актуализациите на стила са завършени в съответствие с новата идентичност на марката на автомобилния производител. Този японски автомобилен производител казва, че 2022 Leaf е предвкус на продуктовата кампания, която ще види Nissan напълно да електрифицира своята моделна гама от лятото.

Nissan Leaf се предлага с две опции за батерии и обхват до 385 километра. Автомобилът е оборудван и със системата ProPILOT, която автоматично ускорява, спира и поддържа безопасна дистанция от автомобила отпред. Електронният педал също така позволява на автомобила да ускорява, намалява и спира само с един педал.

„Nisan Leaf винаги е бил за това да направи модерните технологии и вълнението от електрическото шофиране достъпни за всички“, каза Арно Шарпентие, регионален вицепрезидент, продуктова стратегия и ценообразуване за региона на Nissan AMIEO. „Leaf е проектиран за нуждите на семействата да предлагат безпроблемна свързаност и ефективен задвижващ агрегат“, каза Шарпентие.

Nissan ускорява плановете си за електрификация с инвестиция от два трилиона йени (приблизително 15,6 милиарда евро) през следващите пет години като част от стратегическия план „Ambition 2030“, който компанията представи през ноември 2021 г. Японският производител на автомобили планира 23 нови електрифицирани модела до 2030 г., включително 15 чисто електрически модела. Това ще бъде подсилено от алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, който едва миналия месец представи съвместна пътна карта за електромобилност до 2030 г.

По-голямата част от обявените електрически модели на Nissan трябва да бъдат пуснати на пазара още до края на 2026 г. През следващите пет години компанията ще пусне 20 от 23-те модела с чисто акумулаторно-електрическо или хибридно задвижване. С тези модели серия миксът на електрификация от 50 процента трябва да бъде постигнат до 2030 бизнес година. С „Ambition 2030“ японската компания конкретизира стратегията, която представи през януари 2021 г.

Само преди няколко дни производителят обяви, че ще инвестира 500 милиона щатски долара в завода си за сглобяване в Кантон в американския щат Мисисипи. Два електрически модела за Nissan и Infiniti – включително техните батерии – трябва да се произвеждат в Мисисипи от 2025 г. Nissan също планира фабрика за батерии в САЩ.

Компанията вероятно спира разработването на нови двигатели с вътрешно горене на почти всичките си основни пазари. Както съобщава списание Nikkei Asia, това е за освобождаване на ресурси за електрическа мобилност. Nissan ще продължи да разработва само ограничен брой двигатели с вътрешно горене за пикапи и SUV в САЩ поради голямото търсене. За пазарите в Китай и Япония Nissan също ще продължи да разработва хибридни задвижвания – от страна на двигателя с вътрешно горене съществуващите агрегати ще бъдат модифицирани и подобрени, но не се планират нови разработки на двигатели с вътрешно горене.