Архив

Renault ще върне компактния ван Scénic

Твърди се, че ще бъде петместен електрически SUVscenic-2022-01-min (1)

Моделът се очаква да бъде пуснат в продажба през 2024 г.

По autoexpress.co.uk

Renault иска да съживи своя компактен ван Scénic с електрическо задвижване. Въпреки това, Scénic E-Tech Electric вероятно ще остане само познато име: Твърди се, че ще бъде петместен електрически SUV.

Това съобщава британското списание Auto Express, позовавайки се на изявления на шефа на Renault Лука де Мео. Scénic E-Tech Electric ще се базира на платформата CMF-EV от алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, който дебютира в Renault Mégane E-Tech Electric, каза той.

Докато електрическият Mégane се очаква да се конкурира с модели като VW ID.3 като класически компактен автомобил, Scénic ще стане аналог на ID.4 и други електрически SUV в диапазона от 4,60 до 4,75 метра.

Предварителен преглед на Scénic E-Tech Electric се очаква през май тази година, а моделът се очаква да бъде пуснат в продажба през 2024 г. По време на годишната пресконференция за 2021 г., все още забулената електрическа Dacia привлече вниманието в прегледа на планираните електрически модели превозни средства. Планираният електрически SUV вероятно ще бъде силуетът, показан под новото Renault R4.

Когато беше специално попитан от Auto Express, де Мео изключи завръщането на Scénic с каросерия на микробус: „Не. Няма да правим друго MPV (многоцелево превозно средство, бел. ред.)“, каза шефът на Renault. „Ще направим по-прогресивен модел от този. Scénic трябва да има пространство и обхват, които да надхвърлят тези на предстоящия Mégane.”

В рамките на Allianz Nissan Ariya може да предложи следа: докато базираният на CMF-EV Mégane E-Tech Electic предлага максимум 60 кВтч батерии, електрическият SUV на японския партньор се казва, че предлага до 87 кВтч и силно задвижване на всички колела .

Renault за първи път предложи Scénic като компактен ван през 1996 г., по това време все още като разклонение на Mégane, наречено Mégane Scénic. Едва с представянето на второто поколение през 2003 г. ванът става самостоятелен модел. Понастоящем четвъртото поколение на микробуса се продава като пет- и седемместен (тогава като Grand Scénic), но му е все по-трудно да се конкурира с нарастващите продажби на SUV през годините. Моделът все още се предлага в Германия, но Renault спря да го продава във Великобритания в края на 2021 г.

Няма да е първият път, когато Renault използва добре известно име на модел за друг модел. Espace беше ван с широка каросерия от 1984 до 2014 г. Въпреки това, петото поколение, предлагано от 2015 г. с това име на модела, вече не е голям ван поради намаляващото търсене в този сегмент, а кросоувър, който е много по-близък до SUV, отколкото четвъртото поколение с концепцията за ван.

В края на януари алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi представи съвместна пътна карта за eMobility до 2030 г., която предвижда 35 нови модела електрически превозни средства.