Архив

Stellantis обявява постепенното спиране на ДВГ при Fiat

Поглед върху очакваните модели и промени в марките на Stellantis и гамата имfiat-500-electric-share-now-hamburg-2021-01-min

stellantis.com (PDF, стр.10, Fiat), insideevs.com, stellantis.com (PDF, стр.16, модели)

Stellantis даде нови подробности за стратегията си за електрификация, когато представи финансовите си отчети за 2021 г. Новото е, че Fiat и Abarth ще станат чисти марки BEV в Европа от 2027 г.

Fiat преди това беше дал груб времеви прозорец между 2025 и 2030 г. за това. По онова време мотивите бяха, че Fiat ще стане изцяло електрическа марка веднага щом електрическите автомобили станат по-евтини от сравнимите двигатели с вътрешно горене.

Дали това сега е прогноза за 2027 г. в изчисленията на Stellantis или има други причини зад решението, не става ясно от презентацията. На страница 10 просто се казва: „100% BEV портфолио до 2027 г. в Европа“.

В момента Fiat има три модела електрически превозни средства в своята гама. Най-известният представител е електрическият 500, който според Stellantis беше най-продаваният BEV в дванадесет страни миналата година – Fiat продаде 44 000 бройки по целия свят.

Електрическите Ducato и електрическите търговски автомобили Scudo също са в гамата, а e-Ulysse ще последва тази година. От известно време се носят слухове за електрическа Panda. В момента Fiat все още предлага стария 500 с вътрешно горене и хибридни задвижвания, както и 500X, 500L, Panda с вътрешно горене и Tipo. Засега няма конкретни изявления за електронното портфолио от 2027 г.

Stellantis вече обяви, че DS ще стане чисто електрически марки автомобили от 2024 г., Lancia от 2026 г., Alfa Romeo от 2027 г. и Opel от 2028 г.

Освен това Stellantis актуализира своето моделно планиране за 2022 и 2023 г. Планирането е разделено на BEV (зелено), PHEV (синьо) и FCEV (сиво), включително някои неизвестни досега модели със съкращението TBA (предстои да бъде обявено). Общо Stellantis изброява 13 нови BEV и осем PHEV до края на 2023 г.

Все още неизвестните модели включват два модела Citroen, модел на марката Fiat (вероятно E-Panda), неизвестен изцяло електрически Jeep и версиите BEV и PHEV на компактните модели Opel Astra и Peugeot 308, включително техните вагонни разклонения, които са обявени или вече могат да бъдат поръчани в някои случаи. В сегмента на търговските автомобили Stellantis изброява вече обявените Fiat e-Scudo и Ram ProMaster (разклонение на e-Ducato), както и модел TBA от Fiat Professional.